Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dne 24.4.2022 jsme u společnosti AAA auto Chomutov zakoupili automobil Opel Zafira za cenu 297998,-. Již cestou domů (cca 20km) se rozsvítila kontrolka motoru, z toho důvodu jsme druhy den dali automobil na diagnostiku, kde bylo vyhodnoceno vadné čidlo NOx, umístěné na výfukovém potrubí. Dle konzultace s dealerem Opel-Algon plus auto Karlovy Vary bylo provedeno naceneni náhradního dílu na 22009,-. Dne 26.4.2022 jsme jeli do společnosti AAA auto automobil reklamovat s tím, že chceme od smlouvy odstoupit. Dne 26.5.2022 (pátek) nám byl doručen dopis s vyjádřením společnosti, že reklamaci zamítá, protože předmětem reklamace nejsou vady, za níž prodávající odpovídá. Byla nabídnuta kompenzace ve výši 10000,- platna do 30.5.2022 (pondělí) nebo výměna vozu za jiný vůz ve stejné nebo vyšší cenové relaci. Tato nabídka je rovněž platná do 30.5.2022 a je podmíněna uzavřením dohody o narovnání reklamace. S ani jednou možností nesouhlasíme a přejeme si od smlouvy odstoupit.
Opel Zafira r.v. 2017
Rádi bychom od smlouvy odstoupili a požadujeme vrácení peněz.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Vajdíková,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byla kolegy již informována. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Z AAAauto se nám s nabídkou řešení sporu nikdo neozval, automobil jsme vrátili a museli si vybrat jiný automobil ve stejné nebo vyšší cenové relaci. Reklamace nebyla uznána
Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Děkujeme stranám za reakce.
S ohledem na výše uvedené vyjádření však stížnost uzavíráme, dosažení smírného řešení není evidentně možné.