Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
20.nov.2021 som si na urbantrend objednala bielu kožušinku pod stromček,č obj.3949.Vyplatila som vopred 33 Eur.Do dnešného dňa mi neprišla.Viackrát som písala na ich mail zákaznícka podpora,pretože telefonicky sa s nimi nedá spojit.Zo začiatku mi odpovedala iba pani Veselá,že to prezistí,že nechápe,prečo mi tovar neprišiel,to bolo naposledy v januári,ale už sa mi viacej neozvala.Od januara vobec nereagovali na moje správy.V mojich mailoch,som žiadala aj o vrátenie zaplatenej čiastky.Minulý týždeň som písala znova,odpovedou mi bolo,čo najskor sa vam ozveme.Ale nič sa nedeje,žiadna náprava.
biela kožušinka pod stromček,č.obj.3949,vyplatené vopred,suma 33 Eur.
Vrátenie zaplatenej sumy,vianoce sú dávno za nami,a na tohtoročné vianoce,ak dožijem v zdraví,si objednám z inej stránky,kde majú zodpovednejší prístup ku svojim klientom.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý deň,
objednávku som riadne skontrolovala a vzhľadom na príliš dlhú dobu tovaru na ceste musím konštatovať, že muselo dôjsť k strate zásielky. Veľmi sa ospravedlňujeme za vzniknuté komplikácie. Zákazníkovi sme na email už pred pár dňami poslali žiadosť o poskytnutie údajov k zaslaniu čiastky za nákup späť.
Ďakujem za pochopenie a ešte raz sa ospravedlňujeme za vzniknutú situáciu.
Petra Veselá
Děkujeme společnosti za vyjádření. Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.