Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vracela jsem zboží, které neodpovídalo popisu. V obchodních podmínkách je uvedeno,že vrátí do 14 dní. Zásilka byla doručena 2.5.2022. Špatná komunikace a pan,se kterým jednání,píše pokaždé jiné informace. Teď že to může být až 3 týdny.
Došlé zboží neodpovídalo fotce
Žádala jsem o vrácení částky
|
Tweet |
Obchodní podmínky zavazují obě strany kupní smlouvy - tzn. jak spotřebitele, tak i podnikatele. Zavázal-li se podnikatel vrátit spotřebiteli platbu v určité lhůtě, musí tento svůj vlastní závazek splnit.
Ačkoliv to ze stížnosti nevyplývá jednoznačně, předpokládáme, že v řešené věci šlo o vrácení zboží zakoupeného on-line, a to ve 14denní lhůtě od jeho převzetí. Takové vrácení umožňuje spotřebiteli § 1829 občanského zákoníku. Jakmile spotřebitel prodávajícímu prokáže, že zboží v této lhůtě odeslal zpět a požádá ho o vrácení peněz, má prodejce ze zákona (tedy nejen na základě svých vlastních obchodních podmínek) povinnost do 14 dnů vrátit spotřebiteli peníze.
Nedojde-li k vratce včas, jedná se ze strany prodejce o bezdůvodné obohacení (§ 2991 občanského zákoníku) a spotřebitel po něm může požadovat i vydání zákonných úroků z prodlení. Prodávajícího je v případě déle trvající nečinnosti možné vyzvat tzv. předžalobní výzvou (https://www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.