Společnost


GEMRE GROUP Spółka z o.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#57968Nevracela platba za vrácené zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 25 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.05.2022, před 3 lety

Jitka Hájková

Znění stížnosti

Vracela jsem zboží, které neodpovídalo popisu. V obchodních podmínkách je uvedeno,že vrátí do 14 dní. Zásilka byla doručena 2.5.2022. Špatná komunikace a pan,se kterým jednání,píše pokaždé jiné informace. Teď že to může být až 3 týdny.


Produkt

Došlé zboží neodpovídalo fotce


Požadované řešení

Žádala jsem o vrácení částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.6.2022 19:14, před 3 lety

Obchodní podmínky zavazují obě strany kupní smlouvy - tzn. jak spotřebitele, tak i podnikatele. Zavázal-li se podnikatel vrátit spotřebiteli platbu v určité lhůtě, musí tento svůj vlastní závazek splnit.

Ačkoliv to ze stížnosti nevyplývá jednoznačně, předpokládáme, že v řešené věci šlo o vrácení zboží zakoupeného on-line, a to ve 14denní lhůtě od jeho převzetí. Takové vrácení umožňuje spotřebiteli § 1829 občanského zákoníku. Jakmile spotřebitel prodávajícímu prokáže, že zboží v této lhůtě odeslal zpět a požádá ho o vrácení peněz, má prodejce ze zákona (tedy nejen na základě svých vlastních obchodních podmínek) povinnost do 14 dnů vrátit spotřebiteli peníze.

Nedojde-li k vratce včas, jedná se ze strany prodejce o bezdůvodné obohacení (§ 2991 občanského zákoníku) a spotřebitel po něm může požadovat i vydání zákonných úroků z prodlení. Prodávajícího je v případě déle trvající nečinnosti možné vyzvat tzv. předžalobní výzvou (https://www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2022 17:49, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.