Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, na základě komunikace s Poradnou dTestu, posílám informace k
V prodejně AUTIO s.r.o. v Chrudimi, jsme si chtěli zakoupit potahy nanaše auto Hyundai IX 35. Požadovali jsme autopotahy ze syntetické kůže. Prodavač nám ukázal potahy ze syntetické kůže, ale protože nebyly na typ našehoauta, sdělil nám, že je musí objednat a do týdne budou na prodejně. Protože se nám předvedené potahy opravdu líbily a prodavač nás několikrát ujistil, že potahy na náš typ auta budou přesně v tomto provedení, zaplatili jsme ihned celou požadovanou částku 5.290Kč. Vůbec jsme neuvažovali o tom, že bychom mohli být podvedeni. Po týdnu jsme byli vyzváni k převzetí potahů. K našemu překvapení nám prodavač předal potahy v textilním provedení. Když jsme namítali, že potahy nejsou koženkové jak jsme se při první návštěvě dohodli, odmítl nás s tím, že jsme si takové vybrali a že se nedá nic dělat a že si je musíme převzít. Protože jsme se nechtěli s arogantním prodavačem dohadovat tak jsme si potahy odvezli domů. Ihned jsme zaslali doporučený dopis, že potahy neodpovídají našemu ujednání na prodejně a že odstupujeme od kupní smlouvy a požadavujeme vrácení peněz. Potahy jsme rovněž poštou vrátily na prodejnu. Asi po uplynutí dvou týdnů nám byly potahy službou PPL vráceny zpět. Vrácení proběhlo tak, že je prostě přepravní služba hodila přes plot, když jsme nebyli doma. V průvodním dopise stálo, že prodavač tvrdí, že jsme si takové objednali a že se nedá nic dlěat. Prodavač nemluví pravdu, protože jsem požadovali koženkové a sám nás ujistil, že budou v provedení syntetické kůže a i proto jsme ihned zaplatili požadovanou plnou cenu. Znovu jsme odvezli potahy na prodejnu, kde se s námi nechtěli bavit a potahy jsme opět přivezli domů. Víme, že je to tvrzení proti tvrzení, ale kdybychom měli sebemenší podezření, že potahy nebudou odpovídat našemu ujednání na prodejně, určitě bychom ihned nezaplatili celou požadovanou částku. Při mimosoudním řízení přes ČOI nám obchodník nabídl slevu 1000,- vyplacenou v hotovosti na prodejně, když jsem však pro peníze přijel, na prodejně je nevyplatili. Prosíme o posouzení zda má význam celou věc předat příslušnému soudu. Jsme důchodci a bojíme se, abychom nevyhodili další tisíce za soudní řízení.
V příloze posíláme kompletní mailovou komunikaci s obchodníkem.
Děkujeme za odpověď
Hajnovi
Autopotahy
Vrácení potahů prodejci a vrácení peněz.
|
Tweet |
Došlo-li v rámci mimosoudního řízení prostřednictvím České obchodní inspekce k tomu, že mezi stranami bylo dohodnuto smírné řešení, od něhož obchodník nakonec ustoupil, patrně nebude možné tento spor vyřešit jinak než soudní cestou. Jednání, kdy prodávající nejprve spotřebiteli slíbí přiměřenou slevu, kterou nakonec odvolá, je mimo jiné v rozporu se základní zásadou smluvního práva, že daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny (§ 3 odst. 2 občanského zákoníku).
Zároveň je ale vhodné uvést to, co zmínil ve stížnosti už sám spotřebitel - a sice, že v tomto případě bude velmi složité prokázat, co si mezi sebou strany konkrétně dojednaly a že následné jednání prodejce bylo v rozporu s touto domluvou. Skutečnost, že domluva neproběhla písemně, samozřejmě není pro existenci závazku prodejce podstatná, avšak je podstatná právě pro "důkazní pozici" spotřebitele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.