Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 8 |
Dobrý den,
jménem celého zájezdu do hotelu HOTELUX MARINA BEACH **** ve městě Hurghada v termínu 13.-20. května a 15.5. - 22.5.2022 zakoupeného od společnosti Exim Tours se na Vás obracíme se hromadnou stížností na uvedený zájezd.
Zakoupili jsme zájezd do hotelu s označením 4*, který však od samého začátku počtu daných hvězd ani náhodou neodpovídal. Realita byla taková, že více než dvě hvězdy hotel mít nemohl.
Vše bylo napůl rozbité, špinavé, po příjezdu nás recepční odmítl ubytovat s tím, že pokoje má, ale pokud mu nedáme peníze navíc, budeme čekat zhruba 6 hodin, než nám pokoj přidělí. Částka, kterou požadoval od cestujících začala na 20 dolarech a s každým "nově" příchozím stoupala nahoru až na částku 40 dolarů. Připomínám, že Exim Tours nás při koupi zájezdu neupozornila ani na fakt, že nemáme právo na ubytování ihned po příjezdu, ani, že se nám recepční bude "smát" do obličeje v okamžiku, kdy uvidí cestou zmožené cestující, kteří si potřebují odpočinout, umýt se a načerpat sílu po nočním letu a ještě po nich DRZE bude požadovat peníze! Zavazadla nám k tomu ještě nechal bez dohledu uprostřed vstupní haly a nenabídl nám možnost uložení do luggage roomu, který zde byl.
Poté, co jsme pokoj dostali, zůstala většina z nás v němém údivu z toho, co za pokoj může čtyřhvězdičkový hotel skutečně nabízet. Všude všechno obouchané, špinavé, z kohoutků tekla žlutohnědá voda, ve které jste si neměli chuť umýt ani ruce, natož zbytek svého těla. Součástí všech pokojů však byl nefunkční trezor, který se nikomu ani s pomocí nepovedlo zprovoznit.
Ručníky flekaté, na podlaze šmouhy od špatného vytření a písek naprosto všude. Skutečně není naším problémem, že jsme se v tu dobu nacházeli poblíž Sahary.
Další rozčarování nastalo při návštěvě restaurace, kde všichni hosté měli zakoupeno "all inclusive" stravování, které - dle cestovní kanceláře - jak si mnozí z nás PŘEDEM zjišťovali, mělo zahrnovat ovoce, zeleninu a kvalitní stravu. Také alkoholické nápoje a dostatek pitné BALENÉ vody, která měla být cestujícím k dispozici CELÝ den. Strava v reálu vypadala asi takto: Ovoce téměř na nule, občas kousek zeleného melounu, který vypadal spíše jako odřezky než samotný meloun, prazvláštní omáčky, kde maso, jenž zbylo předchozí den bylo dále zakomponováno do dalšího pokrmu, zelenina obsahovala mnohdy nahnilé kousky, alkohol často buď nebyl anebo nám bylo sděleno, že za "dobré" drinky si musíme extra zaplatit. Pokud jsme využili možnosti dát si drink na pláži v plážovém baru, barman byl velice nepříjemný ve chvíli, kdy jsme si DOVOLILI požádat o více jak jeden drink najednou. Pramálo při tom záleželo na tom, že jeden člověk vyzvedával drink pro své spolucestující, aby tam nemuseli všichni do jednoho stát stejnou frontu. Na tomto baru také měla být k dispozici balená voda v barelu, ale ten zmiňovaný barman rád dopouštěl z kohoutku.
Strava "all inclusive", která měla zahrnovat stravování po celý den se na místě zúžila na plnou penzi se značně omezeným výběrem ne příliš kvalitní a jednoznačně velmi monotónní stravy bez označení jednotlivých pokrmů, které jsme nakládali na mnohdy špinavé talíře. Vrcholem všeho pak bylo, když si někteří z nás objednali víno a číšník ho donesl ve skleničce s obtiskem rtů někoho jiného. Hygiena na nule, a to nejen v prostředí restaurace. To nemluvě ani o oblečení obsluhy v restauraci, které se stalo takovým deníčkem naší dovolené. Každý den na něm totiž přibývaly nové skvrny, fleky a špína. Nikdo se za celý týden nepřevlékal a otisky číšníkových rukou na jeho pozadí a triku byly velmi zřetelné.
Dalším rozčarováním bylo neexistující fitness centrum, které Exim Tours uvádí jako jeden z benefitů daného hotelu, což je jedna z mnoha dezinformací, kterých se nám jako cestujícím při koupi zájezdu dostalo.
Bordel, špatná a nekvalitní strava, nepříjemný personál, nedostatek pitné balené vody (pokud tedy pracovníci Exim Tours nepovažují 0,5l vody na den v místě, kde teplota byla po většinu dní kolem 40 stupňů Celsia za dostatečný), neexistující fitness, bar uprostřed bazénu, který hrdě uvádí na svém webu, a který již SEDM let není v provozu, špinavé ložní prádlo a ručníky, špinavé podlahy, že se člověk doslova štítil chodil bos, aby něco nechytl.
Vrcholem pak bylo to, když v hotelu přestala na dlouhých OSM hodin téct voda a některým vyšších patrech tekla dokonce přerušovaně po celou dobu pobytu. Voda, v místě, kde hygiena už tak zkomírá, kde řada lidí trpí na střevní a žaludeční obtíže, v místě, kde se hygiena považuje za nutnou (námi, cestujícími) už jen z důvodu velkého horka a tudíž zvýšené potivosti. Místní personál nejen, že se nesnažil daný problém řešit nebo se alespoň omluvit, ale nedodal ani jakoukoliv alternativu, pokud by vodu někdo skutečně potřeboval. Celou situaci pak vyřešil tím, že zablokoval vstup na toalety, takže nejen, že jsme si neměli kde mýt ruce, nemohli jsme se jít ani vyčůrat. Žádné alternativní barely či více balené vody jsme samozřejmě nedostali.
S tímto, a s jinými problémy si řeknete: „Delegát to zařídí!“, ale to byl zde velký omyl. Česky hovořící delegát egyptského původu od začátku naší dovolené kopal za jiný tým. Bránil hotel, lhal a vymlouval se, ale pro nás jako jeho klienty odmítal cokoliv udělat. Maximálně na nás jen vydělat.
Také ve vaší nabídce zájezdu byla přislíbena wi-fi, kterou když někdo chytil, mohl třikrát zvolat aleluja! Byl to zázrak podobný donesení přislíbené vody na pokoj, takže velmi ojedinělý.
Člověk by si řekl, je to dovolená, aspoň si tedy bez wi-fi, jídla a vody dám očistu a raději to zaspím, ale ani tuto kratochvíli nám hotel nedopřál. V noci stále někdo spouštěl požární alarm, který jsme po několika dnech už raději přestali řešit. Opakoval se totiž několikrát za noc a občas i přes den.
Recepce nefungovala, o vodu a toaletní papír jsme museli den co den neustále žádat a nastaly také případy, kdy jsme vodu nedostali, šli na recepci, aby nám ji dali a recepční dost nepříjemně a rozhořčeně vyjel, že vodu máme a basta a máme mu ukázat SVŮJ pokoj!!!! Tady bych se na moment zastavila. Nejsme povinni někoho pouštět na pokoj, kde máme nejen osobní věci, ale za který jsme si TAKÉ zaplatili, abychom někomu MUSELI něco dokazovat! Nejsme ve vězení, ale na dovolené!!!
Posledním bodem je, jak vznikají kladná hodnocení na tento hotel. Recepční si počkal, až při odhlášení podepíšete hodnotící formulář a sám si jej vyplnil. Nečekaně na jedničku.
Tímto žádáme odpovídající finanční kompenzaci z uhrazené ceny, pokud se tak nestane, obrátíme se s celou záležitostí do médií, protože věříme, že na tom, jak společnost Exim Tours hravě vybírá peníze za zájezdy, které se následně stanou spíše noční můrou, a jak pohrdlivě nakládá se svými klienty, si všechna média ráda smlsnou.
Pár z nás již individuálně stížnost Vaší společnosti psalo, bohužel se do této chvíle nikomu nedostalo ŽÁDNÉ!!!!!!! odpovědi. Zjevně i zde platí pořekadlo: "Když ptáčka lapají, hezky mu zpívají" a následně je to jen "Skutek, utek".
S jistotou můžeme všichni do jednoho říct, že nejen, že se Vaši společnost již nikdy nevybereme, ale také se postaráme o to, aby se lidé dozvěděli, jaké "dezinformace" prodáváte na svém webu a jak zacházíte se svými klienty.
Předem děkujeme za brzké vyřízení stížnosti.
Finanční kompenzace
|
Tweet |
Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl by pořadatel zajistit nápravu, pokud byla možná a pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.
Měl-li zájezd vady, vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li k tomu přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkl-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.evropskyspotrebitel.cz/files/frankfurtska-tabulka.pdf. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese www.dtest.cz/clanek-5233/na-co-nezapomenout-pri-reklamaci-zajezdu nebo na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.
Uzná-li podnikatel reklamaci jako opodstatněnou je povinen vrátit spotřebiteli přiměřenou část kupní ceny zájezdu. Podnikatel by měl bez dalšího vrátit stanovenou část kupní ceny v penězích. Podnikatel může vystavit spotřebiteli poukaz na další služby pouze v případě, kdy s vystavením poukazu spotřebitel výslovně souhlasí. Není možné spotřebiteli vnutiti poukaz proti jeho vůli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.