Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
řeším spor s prodejcem Kasa.cz (resp. HP Tronic Zlín), u kterého jsem reklamoval rozbitý výrobek (zakoupený v prosinci 2013) v hodnotě cca 1400,- Kč, přičemž mi prodejce reklamaci neuznal a tento výrobek navíc vrátil z reklamačního řízení špinavý a zkorodovaný. Tento stav se navíc promítl i do servisního posudku, ve kterém je doslova uvedeno: "Při kontrole zjištěný mokrý, zkorodovaný filtr, stopy vody v motoru. Motor poškozený v důsledku přetěžování, reklamace neuznaná." Disponuji ovšem přejímacím protokolem, který dokládá, že zboží při předání do reklamace znečištěné ani zkorodované nebylo.
Výrobek jsem nafotil a opět odvezl do prodejny a požadoval nápravu stavu, to se ale ani po několikáté nestalo.
Prodejna na Černém Mostě výrobek zasílá vždy do Zlína, tamní reklamační oddělení nelze přímo kontaktovat a ani po mé opakované žádosti mě žádný tamní pracovník sám dosud nekontaktoval. Pracovníci na pobočce vždy jen pokrčí rameny a tvrdí, že situaci nedokážou sami řešit, protože každá prochází právě přes zlínskou centrálu.
Chtěl bych se Vás zeptat, jestli má smysl s ohledem na cenu výrobku se pouštět do soudního sporu s prodejcem. Jiné formy řešení jsem bohužel nejspíš vyčerpal, naposledy jsem před 7 dny zasílal na doporučení pracovníka Dtestu výzvu k náhradě škody dopisem a firma dosud neodpověděla ani škodu nijak nenahradila. Teď se chystám zaslat ještě předžalobní výzvu.
GUDGA18L Vysavač na popel Güde GA 18 L (16737)
Vrácení kupní ceny + náhrada nákladů nutných k uplatnění práva z odpovědnosti za vadu - celková částka teď činí 1657,- Kč
|
Tweet |
Podle § 620 občanského zákoníku č. 40/1964 Sb., kterým se daná smlouva řídí, je při prodeji spotřebního zboží záruční doba 24 měsíců. V případě vad, které lze odstranit, má kupující právo, aby vada byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud spotřebitel s odůvodněním nesouhlasí, musí prokázat (např. znaleckým posudkem), že důvod zamítnutí reklamace neodpovídá skutečnosti.
Pokud byla věc převzata jako předmět něčího závazku (např. vyřízení reklamace), nahradí podle § 2944 občanského zákoníku daná osoba její poškození, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak. Jestliže osoba odmítá škodu nahradit, je třeba nárok na náhradu škody uplatnit u soudu. Spotřebitel by v takovém případě musel prokázat, že k poškození došlo v průběhu reklamace. Reklamační protokol by mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze věci bylo možné předpokládat, že poškození bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno.
Spotřebitel nám ke stížnosti doplnil:
Na základě několika urgencí, doporučených dopisů s výzvou k úhradě a s předžalobní výzvou mě dnes kontaktoval zástupce společnosti s tím, že po vrácení přístroje na prodejnu mi vrátí i plnou kupní cenu.
Předpokládám, že situace bude tedy vyřešena během příštího týdne.
Tímto děkuji týmu webu www.vasestiznosti.cz a pracovníkovi v telefonické poradně společnosti dTest za pomoc.