Společnost


HP TRONIC Zlín, spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:106
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

40%
60%
Toto skore je založeno na 5 stížnostech.

#5800Zboží bylo po reklamaci vráceno poškozenější než před reklamací

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

18 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
02.02.2015, před 10 lety

Tomáš Niessner

Znění stížnosti

Dobrý den,
řeším spor s prodejcem Kasa.cz (resp. HP Tronic Zlín), u kterého jsem reklamoval rozbitý výrobek (zakoupený v prosinci 2013) v hodnotě cca 1400,- Kč, přičemž mi prodejce reklamaci neuznal a tento výrobek navíc vrátil z reklamačního řízení špinavý a zkorodovaný. Tento stav se navíc promítl i do servisního posudku, ve kterém je doslova uvedeno: "Při kontrole zjištěný mokrý, zkorodovaný filtr, stopy vody v motoru. Motor poškozený v důsledku přetěžování, reklamace neuznaná." Disponuji ovšem přejímacím protokolem, který dokládá, že zboží při předání do reklamace znečištěné ani zkorodované nebylo.
Výrobek jsem nafotil a opět odvezl do prodejny a požadoval nápravu stavu, to se ale ani po několikáté nestalo.
Prodejna na Černém Mostě výrobek zasílá vždy do Zlína, tamní reklamační oddělení nelze přímo kontaktovat a ani po mé opakované žádosti mě žádný tamní pracovník sám dosud nekontaktoval. Pracovníci na pobočce vždy jen pokrčí rameny a tvrdí, že situaci nedokážou sami řešit, protože každá prochází právě přes zlínskou centrálu.

Chtěl bych se Vás zeptat, jestli má smysl s ohledem na cenu výrobku se pouštět do soudního sporu s prodejcem. Jiné formy řešení jsem bohužel nejspíš vyčerpal, naposledy jsem před 7 dny zasílal na doporučení pracovníka Dtestu výzvu k náhradě škody dopisem a firma dosud neodpověděla ani škodu nijak nenahradila. Teď se chystám zaslat ještě předžalobní výzvu.


Produkt

GUDGA18L Vysavač na popel Güde GA 18 L (16737)


Požadované řešení

Vrácení kupní ceny + náhrada nákladů nutných k uplatnění práva z odpovědnosti za vadu - celková částka teď činí 1657,- Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2015 14:43, před 10 lety

Podle § 620 občanského zákoníku č. 40/1964 Sb., kterým se daná smlouva řídí, je při prodeji spotřebního zboží záruční doba 24 měsíců. V případě vad, které lze odstranit, má kupující právo, aby vada byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud spotřebitel s odůvodněním nesouhlasí, musí prokázat (např. znaleckým posudkem), že důvod zamítnutí reklamace neodpovídá skutečnosti.

Pokud byla věc převzata jako předmět něčího závazku (např. vyřízení reklamace), nahradí podle § 2944 občanského zákoníku daná osoba její poškození, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak. Jestliže osoba odmítá škodu nahradit, je třeba nárok na náhradu škody uplatnit u soudu. Spotřebitel by v takovém případě musel prokázat, že k poškození došlo v průběhu reklamace. Reklamační protokol by mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze věci bylo možné předpokládat, že poškození bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2015 18:13, před 10 lety

Spotřebitel nám ke stížnosti doplnil:

Na základě několika urgencí, doporučených dopisů s výzvou k úhradě a s předžalobní výzvou mě dnes kontaktoval zástupce společnosti s tím, že po vrácení přístroje na prodejnu mi vrátí i plnou kupní cenu.
Předpokládám, že situace bude tedy vyřešena během příštího týdne.
Tímto děkuji týmu webu www.vasestiznosti.cz a pracovníkovi v telefonické poradně společnosti dTest za pomoc.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.