Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Firma Westerfield mne telefonicky kontaktovala někdy v listopadu 2014. Měla údajně poslat balíček se vzorky. Zboží ale nepřišlo, za to mi za měsíc a půl přišla upomínka za nezaplacení zboží. Tři dny na to dorazila zásilka, ale nikoliv se vzorky, ale rovnou velká zásilka břitů spolu s fakturou na plnou částku 408,- Kč. Volala jsem na zákaznický servis, co to má znamenat a že jsem si nic takového neobjednala. Oznámila jsem jim, že vracím celou zásilku zpět. Doklad o přijetí mého balíčku (dodejku) mám k dispozici.
Od té doby mi přišel dopis od vymahačské firmy ALEKTUM a další upomínka od firmy Westerfield.
faktura č. 4154787 za MATRIX REGULAR na částku 408,- Kč, 3739331 na částku 208,- Kč(poštovné a balné), znovu fa 4154787 tentokrát na částku 467,- Kč( za prodlení) , od firmy Alektum 373933 na částku 569,83 Kč i s úroky za prodlení.
Chci dosáhnout úplného storna všech údajných pohledávek firmy Westerfield a především najít účinný způsob, jak se těmto podvodným firmám účinně bránit.
Nejlepší by bylo, aby vůbec nebylo možné takové nekalé jednání praktikovat a uvádět slušné lidi v omyl.
|
Tweet |
V tomto případě doporučujeme namítnout skutečnost, že společnost zásilku nedodala. Opak by musela prokázat, pokud by chtěla pohledávku uplatnit u soudu. V ostatním, je důležité ověřit, co bylo obsahem hovoru. Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti se jedná o tzv. předplatné, jehož odběr může spotřebitel ve lhůtách uvedených na faktuře zrušit. Je-li si však spotřebitel jistý, že v hovoru zaznělo pouze, že si objednává jeden konkrétní výrobek za stanovenou cenu poštovného, jednalo by se o nevyžádané plnění. Pokud by se mělo jednat o smlouvu na dobu neurčitou, musel by být spotřebitel informován o době trvání závazku a podmínkách jeho ukončení.
Vzhledem k tomu, že společnost koncipuje plnění jako pravidelnou opakovanou dodávku zboží, kdy lze odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku ode dne převzetí první dodávky zboží a společnost neprokáže, že jiná zásilka byla dodána, může spotřebitel využít i této argumentace.
Společnost se nám bohužel nepodařilo kontaktovat. Stížnost jsme z tohoto důvodu nuceni uzavřít. Má-li spotřebitel další otázky týkající se doporučení vhodného postupu, může kontaktovat naši poradenskou linku na telefonním čísle 299 149 009.