Počet nahlášených stížností: | 42 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Zakoupili jsme u Invie dovolenou 14-21.5.2022 v Turecku. Prodejce Invie nám uzavřel cestovní pojištění u AXA. 16.5.2022 jsem v 6,00hodin kontaktoval asistenční linku emailem a žádal o pomoc - náhle vzniklá nesnesitelná bolest břicha. Uvedl jsem kontaktní údaje včetně tel. whatsapp, messenger, číslo poj. smlouvy (Z důvodu vysokých telefonních poplatků v Turecku). Následně jsem se spojil telefonicky na tel. 272101080 s operátorem a sdělil jsem mu celý problém. Bylo mi řečeno, že musím vyčkat, operátor musí zjistit informace. Následně mi bylo řečeno, že v dané oblasti nemají smluvního lékaře a mám tedy navštívit jakékoliv zdravotnické zařízení a ošetření si zaplatit a následně po návratu domů se věc bude řešit. V nemocnici jsem musel zaplatit 636 Euro a bylo zjištěno, že mám ledvinový kámen. Po vykapání infůze jsem byl propuštěn z nemocnice. Vzhledem k tomu, že bolesti stále přetrvávaly, žádal jsem emailem asistenční službu o pomoc, nedočkal jsem se. Bolest se zvyšovala a proto jsem kontaktoval nad ránem 17.5. opět asistenci přes webové rozhraní - CHAT, kdy mi bylo emailem sděleno, že mám poslat zprávy a fakturu za první ošetření, což jsem okamžitě udělal. NIC SE NEDĚLO ze strany AXA, proto jsem opět přes CHAT kontaktoval operátora. Bez efektu. Bolesti stále trvaly proto jsem opět navštívil nemocnici, zaplatil 400Euro, byla mi podána infůze, bez efektu a byl jsem, propuštěn z nemocnice. 18.5.2022 v ranních hodinách jsem se pokoušel přes CHAT spojit s operátorem, což se mi nepodařilo, neboť ve 3,00 hodin ráno byly "aktuálně všichni operátoři obsazeni" a chat byl ukončen. Pomoci jsem se od Axa asistence nedočkal a kdyby mi přítelkyně nezakoupila letenku z Antalye do Prahy na den 18.5. 16,35 a delegát nezajistil odvoz na letiště, tak jsem v Turecku asi umřel. Ihned po příletu do Prahy mi byla poskytnuta první pomoc Zdravotnickou záchrannou službou, byl jsem převezen do Vojenské nemocnice a následně jsem byl operován pro akutní renální koliku.
Ze strany operátorů AXA asistence došlo minimálně k porušení pracovních povinností, neprofesionálnímu a neetickému jednání a absolutně je nezajímal klient, který měl sjednáno a zaplaceno cestovní pojištění. Ve věci spatřuji možné podezření ze spáchání trestného činu neposkytnutí pomoci ze strany Axa asistence. Nevěřím tomu, že ve 3 hod. ráno vyřizovali tolik hovorů, aby byly všichni obsazeni. I kdyby to tak bylo, měla se asistenční služba ozvat zpětně. Prostě tam v noci chrápali, jiné vysvětlení mě nenapadá.
Po propuštění z Vojenské nemocnice jsem ihned dne 21.5. odeslal AXA pojišťovně oznámení škodní události, včetně všech dokumentů a faktur z ošetření v Turecku, faktury za léky, letenku zpět do ČR, neboť jsem musel za tyto výdaje zaplatit částku téměř 30.000Kč, avšak do dnešního dne 1.7.2022 již uběhlo dalších 10dnů a z pojišťovny AXA se mi nikdo neozval. Když je pojištění sjednáváno, je to otázka vteřin, ale když se má pojišťovna postarat o klienta v zahraničí, který je v ohrožení života, neudělá to a poté když by měla z pojištění klientovi plnit a uhradit vynaložené a prokazatelné výdaje, nereaguje!!!!
Číslo pojistné smlouvy: 7804534 Platné od 14.5.2022 - 21.5.2022
Okamžitá úhrada vzniklých nákladů z cestovního pojištění které jsem musel ve věci vynaložit. Takové cestovní pojištění by nemělo být vůbec nabízeno cestovní agenturou INVIA, neboť klienta absolutně v zahraničí nechrání a neposkytuje mu pomoc. Kdybych neměl platební kartu a finanční prostředky na této kartě, nebyl bych v nemocnici ošetřen a mohl jsem i zemřít. Pojištění má klienta v zahraničí chránit a asistenční služba pomoci¨. V tomto případě to tak nebylo.
|
Tweet |
Společnosti AXA v České republice se 15. října 2020 staly součástí skupiny UNIQA Insurance Group. UNIQA pojišťovna, a.s. se rozhodla nevyužít služby VašeStížnosti.cz, a to i s ohledem na povinnost ochrany osobních údajů. Stížnosti a nesouhlasy týkající se UNIQA pojišťovny je možné adresovat na oddělení stížností a reklamací, stiznosti@uniqa.cz, případně na ostatní kontakty na www.uniqa.cz.
Jestliže existuje spotřebitelův nárok na úhradu jemu vzniklých nákladů skrze cestovní pojištění, pak je pojišťovna povinna tento nárok splnit. Nárok je založen už tím, že pojišťovna prostřednictvím svých zaměstnanců spotřebitele instruuje k určitému jednání (např. aby se nechal ošetřit na své náklady, které mu zpětně budou proplaceny). Jednání zaměstnanců je pro společnost závazné (§ 430 občanského zákoníku), nejedná-li se o zjevný exces (což dle popisu stížnosti není tento případ), a slib daný zaměstnancem tak zavazuje celou společnost (§ 3 odst. 2 občanského zákoníku).
Nedojde-li k včasnému splnění povinností pojišťovny, má spotřebitel nárok nejen na náhradu nákladů, ale i na zákonné úroky z prodlení. Společnost lze v případě dále trvající liknavosti vyzvat k plnění předžalobní výzvou (https://www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva).
Orgánem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů z neživotní pojištění je Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú., na kterou se lze v případě trvajícího sporu obrátit.
Má-li spotřebitel podezření na spáchání trestného činu, je na něm, zda se rozhodne podat trestní oznámení (do rukou Policie nebo státního zástupce).