Společnost


Karel Šrámek

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#58033Nevyřízená reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 23 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.06.2022, před 3 lety

Jiří Novák

Znění stížnosti

Dobrý den,
v uvedeném obchodu jsem si objenal třičko a kalhoty 10.2.2022. Tričko mi přišlo úplně jiné než jsem si objednal a bohužel ani velikost mi neseděla, tak jak bych si přál. 25.2.2022 jsem psal první email s tím, že bych dané tričko chtěl vrátit, v emailu jsem popsal důvod proč, číslo objednávky. Nedostal jsem žádnou odpověď. 13.3.2022 jsem psal další email s tím, že bych společně s tím tričkem rád vrátil i ty kalhoty. Odpovídal jsem na můj předchozí email, takže číslo objednávky a uvedení důvodu tam také bylo. 17.3.2022 jsem konečně od nich dostal první odpověď. Dali mi instrukce, že pokud je oboje nenošené a neprané, tak mi uznají reklamaci. Dále mi byly poskytnuty informace, jak postupovat. 21.3.2022 jsem oblečení poslal zpět a 22.3.2022 jim to bylo doručeno, ale bez odpovědi. Tak jsem čekal měsíc. 21.4.2022 jsem psal další email s tím, že to bylo odesláno a doručeno. Po další době jsem napsal další email 13.5.2022. Na tento email mi bylo odpovězeno, že to tam je, ale neudal jsem důvod za co konkrétně chci peníze vrátit a číslo objednávky, což jsem jim napsal v emailu z 25.2. a 13.3.2022. Odpověděl jsem hned, že vše co po mě chtěli nebo potřebovali jsem jim dodal a pokud ne, tak jsem poprosil, aby konkrétněji napsali co po mě potřebují. 17.5.2022 jsem psal do teď poslední email, protože jsem byl stále bez odpovědi, že bych si peníze přál obratem a 30 denní lhůta na vyřízení reklamace už dávno uběhla. Tak jsem hledal co s tím dál, našel jsem Vaši službu a tak to zkouším, jestli to třeba nepomůže, jinak potom přes soud...
Děkuji za případnou odezvu a pomoc.
Novák


Požadované řešení

Rád bych dostal peníze obratem, vzhledem k době trvání reklamace. Nechci to řešit přes soud, kvůli oblečení...


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.6.2022 16:15, před 3 lety

Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží (§ 1829 odst. 1 občanského zákoníku).

Pokud informace obsažené v e-mailové komunikaci směřovaly k vrácení zboží a kupní ceny, považuje se toto za odstoupení od smlouvy ze strany spotřebitele ve smyslu § 1829 občanského zákoníku.

Spotřebitel vrátí podnikateli zboží do 14 dnů od odstoupení a podnikatel vrátí peníze do 14 dnů od odstoupení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)]

V případě kalhot bude nárok na vrácení peněz vyplývat z příslibu prodejce [§3 písm.d) občanského zákoníku] i po uplynutí 14-ti denní lhůty.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2022 18:36, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.