Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
4.6.2020 jsem zakoupil ratanovou sedací soupravu Modena za 12500,-Kč. Již po roce jsem reklamoval popraskaný ratan, v rámci záruky mi byly poškozené díly vyměněny. Nyní se to celé opakovalo, ale bohužel náhradní díly už nemají a firma mi jako řešení nabídla 200 Kč slevu nebo že mi vrátí 10% z ceny a nábytek si na své náklady odvezou. Napsal jsem jim že chci odstoupit od smlouvy, ale oni stále trvají na svém.
Ratanová sedací souprava Modena šedá
Myslím si že mám právo na 100% vrácení peněz nebo novou sedací soupravu, ale spokojil bych se buď s novou sedací soupravou nebo alespoň 80% finančních prostředků.
|
Tweet |
Pokud se na věci vyskytne vada ve lhůtě 24 měsíců od jejího převzetí, může spotřebitel tuto vadu reklamovat. V případě, že je vytýkaná vada podstatným porušením smlouvy, má spotřebitel možnost vybrat si mezi odstoupením od smlouvy, dodáním nového kusu, opravou či přiměřenou slevou (§ 2106 občanského zákoníku). Je-li vytýkaná vada nepodstatným porušením smlouvy, má spotřebitel možnost výběru mezi opravou a přiměřenou slevou (§ 2107 občanského zákoníku).
Jestliže si spotřebitel zvolil právo na odstranění vady prodávajícím a ten vadu neodstraní ve lhůtě 30 dní (§ 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele) nebo opravu věci přímo odmítne provést, může spotřebitel využít svého nároku na odstoupení od smlouvy. V případě odstoupení od smlouvy jde o jednostranné právní jednání a není k němu třeba žádného souhlasu či povolení prodávajícího. Je-li odstoupení oprávněné (tzn. jako důsledek např. nevyřízení reklamace řádně a včas), je prodejce povinen ho respektovat a vydat spotřebiteli bezodkladně to, co od něj v souvislosti s prodejem zboží obdržel. Neučiní-li tak, může spotřebitel navíc žádat úroky z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.