Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
14.4.2022 jsem koupil zahradní postel z ratanu a po měsíci používání se ratan rozplétá, panty reziví a obchod reklkemaci nechce uznat. Přikládám písemnou komunikaci s obchodem:
19.5.22 Dobrý den, lehatko ma pomerne vady. Rozpleta se rathan a sváry jsou nabodovane jak od amatera a praskaji.
Co se s tim da delat?
Neumann
20.5.22 Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu, mrzí nás daná situace.
Bohužel na mechanická poškození u produktů se nevztahuje záruka. Podobná poškození nejsou předmětem záruky a nelze je reklamovat.
-----------------
S pozdravem
InternetovaZahrada.cz - Reklamační oddělen
20.5.22 To neni mechanicke poskozeni, to je vyrobni vada! Neumann
23.5.22 Každý zákazník je povinen zboží si zkontrolovat bezprostředně po přijetí zásilky a pokud jsou na výrobku vady je nutné nás informovat ihned po obdržení. V tomto případě však nevíme určit jak k poškození přišlo z tohoto důvodu není možné zahájit reklamační proces.
InternetovaZahrada.cz - Reklamační oddělen
Zahradní postel - 196x160cm - černá 6750kč + dopravné 340kč = 7.090kč
S tímto obchodem už nechci uzavírat žádný kontrakt, chci vrátit peníze
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Aby mohl podnikatel reklamaci posoudit jako oprávněnou/neoprávněnou, musí zjistit, zda je nefunkčnost (anebo jiná vada) zapříčiněna špatným zacházením ze strany spotřebitele, anebo zda vznikla jinak - na chování spotřebitele nezávisle (vada materiálu apod.). Logicky tak posuzuje "jak k poškození došlo". Domněnka vadnosti při převzetí netrvá do prvního použití, ale celých 6 měsíců po převzetí zboží.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.