Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dňa 22. 5. som si obednala na stránke teraplus.cz inkubátor. Opakovane som volala a zisťovala si stav zásielky. Predávajúci vždy odpovedal, aby som si skontrolovala doručenie na pošte, po overení sa balík na pošte nenachádzal. Po opakovaných volaniach a žiadosti o číslo balíka zaslal predávajúci číslo, ktoré po zadaní nefunguje ani na slovenskej, ani na českej pošte a neviem si ho tak overiť. Predávajúci odpovedal, že balík sa nachádza na pošte v Bratislave, ale Bratislava nebola zadaná ako adresa doručenia. Bratislavská adresa je zadaná iba ako fakturačná adresa priateľa, ktorý žije dlhodobo v zahrničí. Po maile priateľa predávajúcemu a žiadosti o doručenie zásielky na zadanú adresu mu zo spoločnosti teraplus.cz prišla odpoveď, aby to s nimi už ďalej neriešil a objednávku považujú za uzatvorenú. Ja nemám ani tovar, ani peniaze.
inkubátor TeraPlus Profi, TeraPlus Digitální teploměr, TeraPlus Vermikulit
Požadujem doručenie tovaru na nami zadanú adresu (Ivanka pri Dunaji, Školská 15, 90028) alebo vrátenie peňazí.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
V případě, že prodávající od kupní smlouvy odstoupil, má povinnost do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy vrátit kupní cenu zpět spotřebiteli. Neučiní-li tak, ocitá se prodávající v prodlení a spotřebitel je oprávněn požadovat úroky z prodlení. V případě, že prodávající nereaguje na komunikaci je vhodné ho k zaplacení vyzvat předžalobní výzvou - viz výše.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.