Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přes internetový obchod jsem dne 7.1.2015 zakoupil PC myš Gembrid za 249,-Kč v provozovně v Liberci. Dne 14.1.2015 jsem odstoupil od smlouvy. Měl jsem dostat vyrozumění od kontrole zboží. Po urgencích mailem a telefonem s p. Maderem, jsem obdržel 23.1.2015 mailem: Dle obchodních podmínek našeho internetového obchodu, hlava V, odst. 9, jsme započetli oproti Vašemu nároku na vrácení též částku 89,- Kč, což jsou administrativní náklady a technická kontrola výrobku, nikoliv paušální poplatek.Konečná částka určená pro vrácení činí 160,- Kč a bude Vám dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrácena na Vás účet.
Po poradě s Vaším kolegou jsem s jejich návrhem nesouhlasil a zaslal mail, že žádám o celou částku splatnou do 14 dní dle OZ. Do této chvíle mi nepřišla odpověď, ani peníze. Dnes jsem ještě jednou urgoval, že budu nucen celou věc řešit právní cestou.
Prosím Vás o pomoc v této věci, aby tato patálie nepotkala jiné zákazníky.
PC myš Gembird MUSWB2 Bluetooth, USB,černá.
Navrácení peněz v plné výši.
|
Tweet |
Podle § 1831 odst. 2 občanského zákoníku může podnikatel po spotřebiteli požadovat pouze úhradu nákladů stanovených tímto zákonem. Ustanovení § 1833 občanského zákoníku stanoví, že spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Snížení hodnoty zboží by musel podnikatel prokázat.
Podle zákona nese náklady spojené s vrácením zboží spotřebitel, pokud ho na to podnikatel upozornil v rámci plnění informační povinnosti v obchodních podmínkách. Jako náklad spojený s vrácením zboží ale nelze považovat kontrolu výrobku, kterou prodávající automaticky provádí. Jedná se totiž zejména o náklady samotného vrácení (tedy např. poštovné).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.