Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Zakoupil jsem u firmy Sconto v kamenném obchodě postel dne 7.4.2022.Po 3 dnech jsem postel reklamoval. Na posteli se nedalo spát-nevyhovovala. Dne 21.4.2022 mně bylo sděleno, že reklamace byla předána výrobci a ten pošle svého servisního technika, který přijde ke mně posoudit reklamaci s tím, že obvyklá doba vyřízení je 1 4 týdny. Dne 23.4. mně bylo sděleno e mailem , že výrobce reklamaci zamítá a není důvod k vrácení zboží.
Servisní technik se do dnešního dne u mně doma nezastavil ,aby posoudil reklamaci.
Proto jsem jim zaslal tento e-mail 28.5.2022
Dobrý den ,
k zamítnutí naší reklamace Vám sděluji , v návaznosti na § 2161, odstavec č.2 občanského zákoníku , důkazní rozsudek Městského soudu v Brně ,č.j. 36 C 240/2014 - 39 odstupuji od smlouvy dle § 19 , ods, č. 3 Zákon o ochraně spotřebitele.
Z výše uvedeného si Vás dovoluji požádat o Vaše sdělení pokud možno obratem o vyřešení mé reklamace.
S pozdravem Petr Leifr.
Dne 1.6.2022 jsem dostal od Sconta zamítavé vyjádření:
Váš případ 2022/00005991 na SCONTO NÁBYTEK - Máte novou zprávu
Dobrý den,
Vaši reklamaci jsem projednal s naším nadřízeným a na zamítnutí Vaší reklamace trváme.
Děkuji Vám za pochopení a přeji hezký den.
S pozdravem / Best regards,
Jakub Dědek
Reklamační oddělení
SCONTO Nábytek, s.r.o.
tel: +420 225 510 169 (161)
web: www.sconto.cz
Dovoluji si Vás laskavě požádat o pomoc vyřešení mého problému.
Děkuji
Petr Leifr.
Čalouněná postel Pettigo 160 x 200
Vrácení zboží, vrátit peníze.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
při uplatnění reklamace bylo uvedeno "na posteli se nedá spát, příliš tvrdá, nevyhovuje". To, že výrobek, který bylo možné vyzkoušet (nákup v kamenné prodejně) někomu po koupi nevyhovuje není vada výrobku, ale subjektivní pocit. Materiál, ze kterého jsou vyrobeny matrace je standardizován a odpovídá příslušným normám, což nám potvrdil i český výrobce, který v tomto případě odmítl vyslat technika k zákazníkovi. Zákazníkovi jsme doporučili zakoupení vrchního toperu, který lůžko pocitově změkčí.
S pozdravem,
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Děkujeme za součinnost, stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na vyjádření společnosti reagovat.
Jak uvádíme v původním vyjádření, může se spotřebitel obrátit na znalce a vyřízení reklamace rozporovat. Jestliže však jde pouze o subjektivní pocit, patrně nebude možné reklamaci uplatnit.
Protože spotřebitel zboží koupil v kamenné prodejně, předpokládá se, že si jej mohl vyzkoušet a nemůže tedy odstoupit ve 14denní lhůtě (bez udání důvodu) jako je tomu u smluv uzavřených distančním způsobem.
Dobrý den,
je neuvěřitelné, že dodavatel vůbec nebere v rámci vrácení zboží , zaslané paragrafy , neustále opakuje svoje tzv. tvrzení o subjektivních pocitech kupujícího, byť ani nezaslal k prohlídce postele na které se nedá spát a ani s dokoupeným toperu, svého technika, kterého nám Sconto původně slíbilo. Zdá se nemyslitelné, že legislativa dovoluje, to, že prodavači na prodejně nemají povinnost upozornit na fakt, že zboží již dále nelze vrátit. Pochopitelně po krátké době vyzkoušení postele v obchodě, nelze porovnat se spánkem cca 7-8 hodin. Za své zaplacené peníze předpokládám, že postel bude v pořádku, což
není a po několik měsíců nám způsobuje další potíže a nepříjemnosti.
Pochopitelně k nevyhovujícímu výrobku a stylu komunikace firmy Sconto trváme po několika měsících na vrácení finanční částky a odvozu postele firmou Sconto. Petr Leifr.
Jak uvádíme v předchozím vyjádření - jestliže nejde o vadu a spotřebiteli výrobek "pouze" nevyhovuje, není zde možnost zákonného odstoupení. To by bylo možné jen "nadstandartně" z dobré vůle podnikatele.
Protože je to běžný postup jako u každého nákupu v kamenné prodejně, nemá podnikatel ani informační povinnost ohledně nemožnosti vrácení. Pokud by však uvedl, že zboží vrátit lze, musí slibu dostát.
Stížnost přeřazujeme na podnikatele s dotazem, zda je jeho rozhodnutí konečné. Pokud ano, budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody.
Dobrý den,
ano, naše rozhodnutí v této věci je konečné a vysvětlení dtestu považuji za zcela jednoznačné.
Díky.
S pozdravem, J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Děkujeme stranám za součinnost, stížnost uzavíráme.