Počet nahlášených stížností: | 217 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 25 |
6.4.2022 jsem si objednala halenku.Na obrázku vypadala moc hezky a protože preferují bavlnu,vyhovovalo mi, že je bavlněná. Nebyla zrovna z nejlevnějších ,cena 599,-kč a tak jsem věřila tomu ,že bude odpovídat kvalitnímu výrobku .Po 14 dnech čekání na zboží jsem jim napsala ,že jsem uhradila zboží již druhý den ,ale žádné mi nejde. Odpověděli mi ,že zboží je ze zahraničí a mají na to 30-40 dní .Tato skutečnost ale nikde není zmíněná ,což jsem podotkla i v mé odpovědi- emailu jim.Pokud bych tuto skutečnost věděla ,určitě si halenku neobjednám.Minulý týden mi halenka přišla ,ale za ty peníze neodpovídá ani kvalita a ani velikost výrobku .Obratem jsem zboží reklamovala ,ale bylo mi napsáno ,že musím vyplnit nějaký složitý dotazník.Ptala jsem se na adresu kam mám zboží odeslat ,ale to už se mnou nikdo nekomunikoval ,jen mi bylo sděleno ,že moje reklamace se zamítá .To mě nenechalo klidnou a odepsala jsem jim ,že na ně podám trestné oznámení a že je s něma špatná komunikace .Od té doby už nikdo neodepsal .
Bílá ,společenská ,bavlněná halenka .
Vrácení peněz.V dnešní době drahoty si nemohu dovolit rozdávat.
|
Tweet |
Předně uvádíme, že společnost EPHEMERA SOLITUDE ECOMMERCE s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Společnost má povinnost přebírat dopisy a zásilky na adrese svého sídla, popřípadě na adrese uvedené v obchodních podmínkách pro reklamace, pokud tak neučiní, uplatní se fikce doručení a nebude se tak přihlížet k tomu, zda dopis společnost převzala. Následně poběží lhůta na vyřízení reklamace, která je 30denní. V případě, že společnost v této době reklamaci nevyřídí, ocitá se v prodlení a spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.