Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#58116Neuznání reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 15 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.06.2022, před 3 lety

Monika Svobodová

Znění stížnosti

Dne 23.5.2022 jsme si, na znojemske pobočce, zakoupili auto Opel Insignia,r.vyroby 2009.
Auto bez zjevných vad, prodejcem vychváleno do nebes,auto se nám líbilo a s autem jsme již ten den odjeli. Bohužel po 2 dnech a 200 najetých kilometrech,se začali projevovat skryté závady. Musím smeknout klobouk před prodejci, protože při zkušební projížďce a prvním dni ježdění bylo vše v pořádku. Poté auto přestalo mít výkon, velká spotřeba paliva... Rozhodli jsme se auto nechat zkontrolovat na diagnostice u autorizovaného prodejce a nestačili se divit!!! 2 A4 vážných závad, zjevně skrytých,prodejcem vymazaných !!! Dle slov servisu,je "o hubu" s takovým autem vůbec jezdit!!
Začali jsme řešit reklamaci,na pobočce se ovšem,po zjištění, že chceme auto reklamovat, manažeři chovali velmi odtažitě až arogantně. Po týdenním čekání na vyjádření, došel dopis se zamítnutou reklamací. Jak je možné, že nám na skryté vady,neuznají reklamaci jak uvádí ve smlouvě?!! Jen podotýkám, že se nejedná o vady způsobené běžným opotřebením ani neodpovídají stavu tachometru,jak rádi uvádějí ve smlouvě i reklamačních protokolech. Koupili jsme nepojízdné,ne-li provozu nebezpečné, rozbité auto. Žádáme přezkoumání reklamace a okamžitou náhradu!!!

Milan Diviš


Produkt

Opel Insignia,2009,RZ 9B56511


Požadované řešení

Přezkoumání reklamace a vrácení peněz, popř. Náhrada za nutné opravy auta.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.6.2022 08:53, před 3 lety

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.7.2022 16:56, před 2 lety

Vážená paní Svobodová,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2022 17:12, před 2 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2022 23:25, před 2 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.