Společnost


Content trend platform s.l.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#58128Loupežnická skupina 360Vr-Tube a O2

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 11 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
07.06.2022, před 3 lety

Hana Macková

Znění stížnosti

V sobotu jsem četla na facebooku zajímavý článek o cvičení. V rámci článku bylo vloženo video, na kterém byla cvičíci osoba. Nikde nebylo označeno, že jde o placené video. Po kliknutí na video mi na mobil přišly dvě sms. Jedna od o2 ve znění: "Skvělá zpráva! Vaše platba 99,0 Kc pro 360vr-tube prave v poradku proběhla". a od NTH : "Vítejte! Aktivoval/a jste si predplatne 360Vr-Tube v cene 99 Kc/tyden. Prihlasit se s: MTCZVPSE. Zruseni predplatneho je https:...."

Volala jsem ihned jak na telefon uvedený na webových stránkách nezvané společnosti. Ozval se jen záznamník se silným východoslovanským akcentem, že linka je aktivní od pondělí..Na webové stránky jsem napsala, že jsem si žádnou službu neobjednala a nežádám jí. Ještě během soboty mi přišla sms, že potvrzují zrušení předplatného 360Vr- Tube. Trvám však na tom, že jsem si žádnou službu neobjednala.

Na O2 ve svém nastavení, jsem zjistila, že je zde k mému překvapení uvedena - přednastavena řada tzv. "poskytovatelů" (především vsázení, hrací a video poskytovatelé) s přednastaveným limitem 1700 Kč týdně!! každá!!

Píši to především proto, že tento limit má přednastavený naprosto každý klient O2, kdo si tzv. poskytovatele ručně jednoho po druhém nezablokuje (stejně jako já to měly přednastaveny mé děti, kamarádky i babičky..), může být jako já nemile překvapen.. Proto na věc upozorňuji Váš časopis a všechny Vaše klienty. Četla jsem si, že již jste na věc odpovídali, ale dle mého názoru nesprávně, neboť jste pracovali s tím, že klient byl upozorněn, že je konzument nějaké služby, kterou schválil. Zde však dochází k tomu, že nejprve strhnou peníze přes operátora, který s nimi má zřejmě smlouvu (ještě jsem neměla čas ověřit), když je vede jako "poskytovatele! a pak musíte rušit nevyžádanou službu a své peníze za první video (hru, apod.) s velkou pravděpodobností nikdy neuvidíte.

Prosím o prověření, zda je legální, aby operátor bez vědomí klienta mu "vnutil" podivné poskytovatele služeb. Vadí mi jak jednání O2, které zraňuje stálé platící klienty a ohrožuje jejich peněženky, jejich čas, jejich duševní zdraví (stálo mě to tři hodiny času volání, hledání, blokování, stálo mě to peníze a ještě jsme se stihli doma kvůli nim pohádat z mého rozčilení. Pro mou starou matku by to však byl bez naší pomoci téměř neřešitelný problém a uvázala by se na věky do plateb firmě, o jejíž služby by nestála a nevyužívala by jich, jen jednou ťukla na video..). Dle mého názoru i operátor měl mi dát šanci přijmout nebo odmítnout platbu. Stačilo napsat, místo "Skvělé zprávy", server 360vr-tube vyžaduje uhrazení platby 99,0 Kc, potvrzujete tuto platbu? ano, ne.


Vadí mi samozřejmě i jednání 360VR-tube/Content trend. Nikdy jsme si u něj žádnou službu neobjednali. Dle odkazů se zkušenostmi dalších zákazníků např. zde: https://www.zive.cz/poradna/banner-360vrtube-mi-bez-varovani-strhl-99-kc/sc-20-cq-704996/default.aspx?consultanswers=1 zjistíte, že již nejdou o jednotlivce, ale desítky a desítky poškozených. I zde mi chybí informování spotřebitele, že jde o placené video, pro jehož zhlednutí potvrďte úhradu ve výši .. za týden. platbu je možno provést přes Vašeho operátora O2. Chcete za tuto cenu video shlédnout? Ano - ne.

Poprosila bych i o článek, který by věcí těchto podivných firem a operátorů více zabýval a medializoval ji. .


Požadované řešení

Medializace problému. Ověření postupu O2 s předplacenými poskytovateli služeb bez vědomí klientů a probrat s nimi možnost potvrdit klientem platbu toho, kdo ji požaduje. Ověření zda nedochází ze strany 360VR-tube/Content trend k porušování zákona neinformováním o placené sekci článků či videí.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.6.2022 09:13, před 3 lety

Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří bez dalšího mezi zakázané obchodní praktiky, a to dle Přílohy č. 2 k zákonu č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Španělsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby. Blíže k možnostem odhlášení služby na http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/zruseni-objednavky-predplatneho-na-premium-sms

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.10.2022 14:31, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.