Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, obracím se na vás se stížností o neetickém obohacení.
Po úmrtí mého manžela 9.5.2022 v domácím prostředí jsme bez předchozích znalostí, kontaktovali pohřební službu Excelent, Sokolov, která manžela odvezla. 11.5.2022 jsme v jejich kanceláří vyřizovali manželovu kremaci. Jednání úřednice, která to s námi vyřízovala nebylo moc vstřícné, nebylo ji vhod, že nechceme ani parte, ani věnce ani pohřeb. Řekla nám ať si příjdeme za půl hodiny pro smlouvu. Při našem návratu mi předložila smlouvu k podpisu, nenechala mi ji ani přečíst. Vím, že to byla moje chyba ale mám pocit, že ta paní využíla situace, že já ani syn nejsme po tak krátké době, kdy jsme ztratili milovaného člověka, ještě schopni reálně uvažovat, přečíst několik listů a rozumět obsahu, součástí smlouvy byla i cena 23864,- Kč kterou syn zaplatil. Když mi později došlo kolik syn zaplatil, tak mě jejich cena hodně překvapila a obvolala jsem pár dalších pohřebních služeb a nestačíla jsem se divit, nejvyšší cena, kterou mi tyto řekly byla 20000,-, a to i s převozem zesnulého do Kladna. Mám podezření, že nás paní v Excelentu okradla, neviděli jsme firemní ceník a ani se nás neptala na typ rakve a rovnou nám tam napsala částku cca 6500,- Kč. Její vystupování nemělo s profesionalitou nic společného. Zvláště v takto citlivých službách, Zdá se mi velmi neetické vydělávat na zármutku pozůstalých a napočítat položky, které jsou jen na papíře. Jedna z položek se jmenuje : Zabezpečení pohřbu vč. smlouvy + sepsání za cca 1121,-Kč a pří tom jsme pohřeb neměli? Další nepříjemná věc byla ta, že jsem skoro měsíc čekala a nedůstojně obden volala, kdy mi manžela vrátí, přesto, že bylo řečeno, že kremace bude hotová do 14 dnů. Dnes 7.6.2022 jsem se konečně dozvěděla, že si můžu manžela vyzvednout. Mýslíte, že je v pořádku když si skoro za 24000,- Kč musíte sami volat a prosit o zesnulého?
Přezkoumat cenu a jednání
|
Tweet |
Uzavírá-li podnikatel se spotřebitelem smlouvu je povinen seznámit ho s cenou zboží nebo služby, případně se způsobem výpočtu této ceny [§ 1811 odst. 2 písm.c) občanského zákoníku]. Měl by tak učinit s ohledem na psychický stav, v jakém se spotřebitel nachází.
Pokud společnost účtovala poplatek za pohřeb, který neproběhl, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení (§ 2991 občanského zákoníku). Bezdůvodné obohacení je podnikatel povinen vrátit zpět spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Česká obchodní inspekce je rovněž dozorovým orgánem v případech podezření na nekalé obchodní praktiky podle § 4 an. zákona na ochranu spotřebitele. Obchodní praktika je nekalá, je-li v rozporu s požadavky odborné péče a podstatně narušuje nebo je způsobilá podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele, kterému je určena. Nekalost praktiky se posoudí podle průměrného člena skupiny, na níž se zaměřuje (§ 4 odst.2 zákon o ochraně spotřebitele).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.