Společnost


P & M true family, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#58150Nevrácení přeplatku za zemní plyn po skončení činnosti

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 20 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
07.06.2022, před 3 lety

Milada Merunková

Znění stížnosti

Po ukončení dodávek zemního plynu jsem obdžela fakturu č. 215000621 s konečným vyúčtováním s přeplatkem 3 574 Kč,- s tím, žepřeplatek bude vácen na účet uvedený ve smlouvě. Do dnešního dne, to je 7.6.2022 , i přesto , že jsem několikrát vrácení přeplatku urgovala. Telefonicky se nadá spojit a na celkem 4 maily přišla vždy jen odpověď, že mail je zaregistrován.Na poslední urgenci se již nikdo neozval.
Pro iinformaci přikládám poslední mail z února 2022:

Dobrý den
Dne 13.11.2021 jsem obdržel konečnou fakturu č. 215000621 za odběr plynu s
přeplatkem 3574,-Kč. Vrácení přeplatku jsem již jednou urgoval a to dne
25.11. 2021 podruhé 30.12.2021, potřetí dne 24.1.2022, ale do dnešního dne,
to je 17.2.2022 tento přeplatek nebyl vrácen na č.ú. 104103071/0300.
Žádám o neprodlené vrácení tohoto přeplatku na výše uvedený účet .
Děkuji za rychlé vrácení přeplatku
Milada Merunková, Pujmanové 2611, 58001 Havlíčkův Brod
Děkuji za pomoc
merunka2611@seznam.cz, tel 777729601


Požadované řešení

Vrácení přeplatku na účet


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.6.2022 10:05, před 3 lety

Dodavatel energií je povinen vrátit přeplatek spotřebiteli, nebylo-li mezi smluvními stranami domluveno jiné využití přeplatku. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.10.2022 16:28, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.