Počet nahlášených stížností: | 185 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážená paní, vážený pane,
v roce 2020 jsem si zakoupil dva lístky na představení Miroslava Donitila, představení se však nekonalo a z Vaší strany mi bylo odmítnuto vrátit peníze.
Jelikož jste odmítli peníze za nekonané představení vrátit, poskytli jste mi voucher, který platí do konce roku 2021. Bohužel jste v nabídce neměli žádná představení, na které bych chtěl voucher uplatnit a představení Mirosava Donutila jste měli v termínech, které mě nevyhovovali, obracím se na Vás opět s dotazem na vrácení peněz. Blíží se konec roku 2021, a jelikož má voucher platnost právě do konce roku, chci situaci vyřešit.
Obdrželi jste peníze za představení, které jste neměli možnost zrealizovat, připadá mi proto naprosto logické mi danou částku vrátit.
Děkuji za vyřízení a jsem s pozdravem.
VRÁCENÍ PENĚZ za nezrealizovanou službu
VRÁCENÍ PENĚZ za nezrealizovanou službu
|
Tweet |
Spotřebitelé, kteří si zakoupili vstupenky na kulturní akce, které se měly konat do 30. září 2021, mohou pořadatele těchto akcí požádat ve lhůtě do 31. prosince 2021 o vydání poukazu na jinou kulturní akci. To platí za předpokladu, že:
- došlo ke zrušení původní akce
- k tomuto zrušení došlo po 19. květnu 2020, kdy vstoupil v účinnost zákon č. 247/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na oblast kulturních akcí
- jedná se o kulturní akci s termínem konání do 30. září 2021
- pořadatel kulturní akce postupoval v souladu se zákonem (tzn. např. o zrušení kulturní akce pořadatel vyrozumí spotřebitele prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků; zde se při posuzování toho, zda došlo či nedošlo k dostatečnému oznámení použije hledisko průměrného spotřebitele).
Poukaz musí pořadatel vydat měsíc od žádosti spotřebitele. Uplatnit poukaz spotřebitelé mohou na akce s termínem konání do 31. října 2022. Zároveň jim pořadatel musí nabídnout náhradní akci nejpozději do 6 měsíců od vystavení poukazu. Pokud spotřebitel poukaz nevyužije (tzn. nevybere si náhradní kulturní akci) nebo pořadatele vůbec o vystavení nepožádá, má následně nárok na vrácení peněz, a to do 14 dnů od skončení ochranné doby. Tou se rozumí doba, která začíná běžet dnem oznámení pořadatele o zrušení kulturní akce prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků a končí dnem 31. října 2022. Vrácení peněz je tedy možné do 14. listopadu 2022. Vystavené poukazy jsou platné po dobu trvání ochranné doby a musejí být minimálně v hodnotě uhrazeného vstupného. Pokud poukaz není minimálně v této hodnotě, má spotřebitel právo na to, aby mu byl vystaven náhradní poukaz ve správné výši.
Došlo-li ke zrušení akce již před 19. květnem 2020, zákon č. 247/2020 Sb. se nepoužije a spotřebitel by v takovém případě měl nárok na vrácení peněžních prostředků v přiměřené době. Ta podle nás činí asi jeden měsíc.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.