Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den, dne 7.1.2021 jsem zakoupil robotický vysavač SENCOR SRV 9250BK 2v1 Active AllFloor LASER WiFi, který jsem ze začátku využíval, ovšem po krátkém čase začal fungovat podivně, Využíval jsem ho tedy minimálně. Dne 27.4.2022 jsem poprvé poslal vysavač na reklamaci.
Uvedení do reklamačního protokolu: "Vysavač nevysává tak jak by měl, pokaždé jen obejde část místnosti, zasekává se na místě, na volné ploše se točí 10 minut dokola. opakovaně zastavuje a vypíná se. aplikace výrobce nefunguje, vysavač se od aplikace odpáruje, mnohdy se podaří spárovat až na několikatý pokus. zapomíná naskenovanou mapu."
Dne 10.5.2022 přišlo stanovisko o zamítnutí.
Vyjádření: "Reklamované zboží bylo testováno na popisovanou závadu, která se v servisním středisku neprojevila. Produkt byl odeslán funkční zpět bez opravy.."
Na doporučení Alzy jsem doma natočil nežádoucí chování, které se projevilo ihned po vybalení a prvním zapnutí. Záznamy jsem spolu s robotem poslal 18.5.2022 zpět na reklamaci s rozšířeným popisem.
Popis:
Po zamítnutí předchozí reklamace jsem vysavač zapnul a krom stále přetrvávajících problémů, je navíc více hlučný. Veškeré níže zmíněné závady jsem zaznamenal na video a přikládám odkaz na stažení videí a fotografií potvrzující nefunkčnost robota. 1. Robot i přes popis, že je vhodný na všechny typy nečistot (vlasy, drobky, chlupy, atd.) místem pouze přejede a nechá 80% věcí, tam kde byly 2. Robot se zastavuje na místě (několik minut objíždí určitou část a poté se vypne s červenou diodou). Kartáče jsou přitom v danou chvíli čisté a totéž platí o nádobce na nečistoty i filtr. 3. Jediná podporovaná aplikace výrobce nefunguje. Na operačním systému iOS je poslední aktualizace před více než rokem. Nefunguje přihlášení do sencor účtu. Když už se podaří přihlásit, tak aplikace padá, nebo se nedá připojit vysavač, viz i zkušenosti ostatních dle recenzí) Žádám o vyřízení reklamace formou dobropisu. Záznamy: Odkaz
Následně mi dne 26.5.2022 volal servisní technik ze společnosti Fast ČR, s informací, že mu odkaz nejde otevřít a zda bych mu záznamy poslal na e-mail. Což jsem udělal.
Dne 6.6.2022 mi přišlo vyrozumění o zamítnutí reklamace. S tím jsem nesouhlasil a podal žádost o prověření na reklamační oddělení Alzy.
Odpověď reklamačního oddělení: "Kontaktuji vás ohledně Vaší reklamace. V tomto případě , považujeme reklamaci za ukončenou a vyřízenou. V příloze je servisní protokol, kde se servis dlouze rozepsal o testování a důvodu zamítnutí. A to i s přihlédnutím k videím které jste pořídil."
V protokolu se mimo jiné technik odkazuje na to, že vysavač zanechává nečistoty protože byl předtím na koberečku a že kobereček nedoporučuje. Přitom na webu Alzy je v detailu produktu zmíněno, že je vhodný na všechny typy podlah a ideální i na zvířecí chlupy.
Dále se vyjadřuje k tomu, že vysavač zkoušel na nečistotách dodaných s vysavačem, přičemž veškeré nečistoty, i z kartáče byly před zasláním do servisu odstraněny.
To, že zůstává nepořádek za vysavačem je údajně v pořádku, protože se podle technika jedná o fyzikální jev. Více v přiloženém protokolu.
V detailu produktu je navíc patrné, že mají ostatní zákaznící dost podobné zkušenosti, ať už kvůli recenzím, nebo i ze zobrazení úrovně reklamovanosti přes 30%.
Detail: https://www.alza.cz/sencor-srv-9250bk-d5678993.htm
SENCOR SRV 9250BK 2v1 Active AllFloor LASER WiFi
Žádám vzhledem k tomu, že i z videí je patrné, že vysavač neslouží k tomu k čemu byl zakoupen, tedy nevysává a k úrovni reklamovanosti výrobku, o vyřízení dobropisem.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Je mi to velice líto, ale i po přehodnocení situace musíme i nadále trvat na zamítnutí reklamace z důvodu neprojevené závady. Servis nedoporučuje vysávat koberce s vysokým vlasem, zvířecí chlupy však při testování v servisu též vysavač v pořádku uklízel. Ze servisního střediska nám technici dodali velmi detailní rozbor z diagnostiky závady a jejího testování s doporučeními při používání.
Vzhledem k tomuto opakovanému testování v servisu, kde dle jejich zprávy považujeme jejich zabývání se reklamací jako velmi dostatečné, musíme opravdu trvat na zamítnutí z důvodu neprojevené závady. Pokud se však vada bude opakovaně projevovat i přes všechna doporučení a dodržení postupů návodu, včetně doporučení servisu, může zákazník opět s podrobným popisem závady vysavač reklamovat znovu.
V případě, že s naším vyjádření nesouhlasí a je si jist správným užíváním produktu dle návodu a doporučení, může se samozřejmě obrátit na soudního znalce.
Mrzí mě to, ale v této záležitosti tak bohužel nedokážeme více pomoci.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina - Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme za součinnost, stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby nás mohl informovat o dalším postupu.
Jak uvádíme v původním vyjádření (stejně jako následně společnost), může se spotřebitel obrátit na soudního znalce - jestliže posudek vyjde ve prospěch spotřebitele (za předpokladu, že užíval vysavač podle návodu a vysavač opravdu nefunguje), může odstoupit od smlouvy a požadovat po společnosti náklady na tento posudek společně s peněžními prostředky, které za vysavač vynaložil.
Děkuji za vyjádření, obracím se tedy na soudního znalce.
Následně mám spolu s posudkem vysavač znovu reklamovat?
Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl informovat o vývoji v případu.
Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Protože spotřebitel bude mít právo odstoupit od smlouvy, nebylo by pravděpodobně výhodné zboží znovu reklamovat (stále by platila možnost uplatnění práva z vady pouze 24 měsíců od koupě). Výhodnější variantou je pravděpodobně výše zmíněné odstoupení.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Bohužel jsem dospěl k závěru, že i přes vynaložené úsilí má jediný autorizovaný servis vysavačů Sencor v ČR (Fast ČR) očividně monopol na nefunkční vysavače. Dle informací ostatních autorizovaných center se všechny reklamace posílají právě tam a nehodlám v současné době vynakládat další úsilí a finance na boj s vyjádřením neschopného servisního technika.
Na základě výše uvedeného vyjádření stížnost uzavíráme bez dosažení dohody. Přesto děkujeme stranám za součinnost.