Počet nahlášených stížností: | 449 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
I já se přidávám ke stížnosti na nevyplacení uhrazené částky za zrušené vystoupení Gregorian Tour. Zakoupila jsem jako dárek dvě vstupenky na koncert, který se měl uskutečnit 13.3.2020. Vstupenky jsem zakoupila přes portál Smsticket. Hodnota vstupenek je 3180Kč. Koncert byl po několika přeložených termínech nakonec zrušen bez náhrady a vstupné mělo být vráceno. Společnost Smsticket nejprve zaslala formulář, po jehož vyplnění jsem měla do 31.5. obdržet zpět na účet 80% částky. To se však nestalo a nyní po opakovaných urgencích jsem dostala e-mail s informací, že Smsticket je pouze zprostředkovatel a se stížností se mám obrátit na pořadatele - FP PRO, s. r. o., který odmítl prostřednictvím onoho zprostředkovatele částku vyplatit. Kontaktovala jsem tedy pořadatele, ale od něho nemám žádnou zpětnou vazbu.
Okamžité vrácení uhrazené částky na bankovní účet.
|
Tweet |
Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku a na vrácení 80 % z ceny vstupného, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.