Počet nahlášených stížností: | 449 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, mám stejný problém jako několik tisíc lidí,kteří zakoupili vstupenky na koncert Gregorian. S smsticket,kde jsem lístky koupila a která má pořadatele FR PRO zastupovat,jsem dle jejich pokynů uzavřela dohodu o vzájemném vypořádání. Vzdala jsem se 20% ceny vstupenek,abych peníze dostala do konce května. Jinak by to bylo až v listopadu. Peníze neposlali a nekomunikuji. Mohu jim poslat predzalobni výzvu,ale obávám se,že to nepomůže. Na podání žaloby bych už musela zaplatit právníka .
Mám podezření, že firma neměla v úmyslu přeloženy koncert pořádat,protože během 2 let kovidu peníze za vstupenky utratila. Neoznámili zrušení koncertu predem,ale až následující den. Na KCP Praha nebylo také žádné oznámení. Vyzývali nás také,abychom jim pomohli a vzdali se vraceni peněz.
Vstupenky na koncert Gregorian
Vraceni peněz za vstupenky
|
Tweet |
Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku a na vrácení 80 % z ceny vstupného, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.