Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Dobrý den
Dne 19.12. 2021 jsem u společnosti HP TRONIC s.r.o.(prostřednictvím Datartu) uzavřel kupní smlouvu jejímž předmětem byla koupě koloběžky LENOVO Scooter M2 ve výší 7 029,-Kč.
Dnem 5.5. 2022 jsem již po čtvrté reklamoval boží se stejným problémem (nefunkční tachometr, nefunkční pohon-koloběžka nejela). Několikrát jsem požadoval výměnu koloběžky, vrácení peněz a písemné odstoupení od smlouvy. Vždy mi přišlo nějaké vyjádření, odůvodnění v některých případech mi přišlo, že jde o výmluvy. Protože už jsem docela zoufalý... Koloběžku mám téměř půl roku a každý měsíc byla na opravě. Nehledě ke ztrátě důvěry, když někam jedu, zda vůbec dojedu do cíle. Nyní má koloběžka opět problém a chystam se na další reklamaci ( s jinou závadou než předchozí. Nyní jde o to že se mi při jízdě začla kloběžka sama zastavovat a podivné vrže. Drhne.)
Všechny podklady a protokoly o opravách mám.
Reklamace-18.2.2022
Reklamace-14.3. 2022
Reklamace-1.4. 2022-zamitnuta
Reklamace-5.5. 2022
Reklamace- červen 2022-zatim neuskutečněno
Již jsem s Vámi psal e-mail-
Jednací číslo Vašeho dotazu je 77287/Bav
Opravdu již ke koleběžce nemám důvěru a chci odstoupit od smlouvy a vrátit penízem
Děkuji za Vaši pomoc s problémem
Odstoupení od smlouvy, vrácení peněz
|
Tweet |
Není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má spotřebitel dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit.
Dle ustálené judikatury se o větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci.
Pro odstoupení od smlouvy pro větší počet vad či opětovné vyskytnutí vady musí spotřebitel svůj nárok vznést při uplatňování reklamace, a pokud reklamace bude uznána jako oprávněná, podnikatel pak bude povinen vrátit kupní cenu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.