Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Viagogo nedodalo 5ks vstupenek na koncert Imagine Dragons 6.6.2022. Po reklamaci a několika urgencích, i telefonátech, mi bylo opakovaně sděleno zákaznickým centrem, že mi lístky byly zaslány - nahrány do mého účtu Viagogo. Avšak odkaz na e-lístky byl stále neaktivní. Email s odkazem na lístky nebyl ani ve spamu, jak často uvádí.
Jedna z odpovědí:
"Under the terms of the viagogo’s guarantee, we will ensure that a customer receives the tickets they have bought. If a seller does not provide the tickets they have sold, the viagogo guarantee means that we will attempt to locate replacement tickets for the buyer, and if we cannot locate any suitable replacement tickets, we will give the buyer a full refund. If a customer has received their tickets but was unable to attend the event, this is not covered by the viagogo guarantee and therefore we are unable to refund you.
We apologise for any inconvenience that this may cause. We appreciate that situations can occur which can prevent customers from attending an event. However, our role is to provide a safe and secure marketplace, which guarantees that the buyer will get the tickets they have ordered and that sellers will be paid for their sales.
The seller uploaded your tickets and we sent an email notifying you of this. We apologise if you didn't receive this email, it may have entered your junk/spam folder. The tickets were available for download from your viagogo account."
Podala jsem podnět na Federal Trade Commission. Komunikace s Viagogo nikam nevede. Existuje ještě nějaká jiná možnost, jak získat peníze zpět, například přes banku?
Děkuji!
Lístky na koncert Imagine Dragons, 6.6.2022, v Praze - nedodáno
Vrátit peníze
|
Tweet |
V uvedeném případě se bezpochyby jedná o fixní závazek ve smyslu § 1980 občanského zákoníku. Takový závazek je ujednán k přesnému termínu (datum koncertu) a v případě prodlení závazek zaniká - podnikatel je tak povinen vrátit peněžní prostředky spotřebiteli.
Společnost se (jako zprostředkovatel obchodu) ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, nebo dodá vstupenky falešné, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku, případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky platné, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Vrácení peněžních prostředků by mohlo být možné prostřednictvím tzv. chargebacku:
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
V uvedeném případě si však nejsme jisti, nakolik je vrácení peněz touto cestou reálné.
Přestože spotřebitelka již příslušný orgán kontaktovala, pro úplnost a další spotřebitele uvádíme, že se společnost Viagogo přesunula ze Švýcarska do USA. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem v USA, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorovým orgánem je tedy Federal Trade Commission (https://www.ftc.gov/), přičemž podnět lze podat skrze formulář dostupný z tohoto linku - https://reportfraud.ftc.gov/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.