Počet nahlášených stížností: | 408 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
prosím o radu jak postupovat vzhledem k zrušenému představení Pán ledu – Jevgenij Pljuščenko.
Mám zakoupené tři vstupenky na tuto akci. Vstupenky jsem zakoupila u společnosti TICKET ART již na první termín tj. 4.4.2020. Představení se z důvodu COVID-19 přesouvalo z 4.4.2020 na 19.9.2020/20.2.2021/19.9.2021/11.12.2022,18:00.
TICKET ART skončil v insolvenci, ale bylo slibováno náhradní představení, poslední výměna vstupenek měla být v den pořádání akce.
Vstupenky bylo i nadále možné zakoupit u společnosti TICKET PORTAL.
Ta na svých stránkách uvádi: "Vstupenky na toto představení zakoupené do 30.7.2021 v jiné prodejní síti než Ticketportal, budou od 12:00 hod v den představení vyměněny na označeném místě, u vstupu do Tipsport areny a diváci budou usazeni na nová místa."
Nyní na stránkách Ticketportalu u dané akce přibyl následující text:
"vzhledem k vojenskému konfliktu a invazi na Ukrajinu jsme se po domluvě s pořadatelem dohodli bruslařskou show PÁN LEDU - JEVGENIJ & ALEXANDER PLJUŠČENKO (plánováno na 4.4.2020/19.9.2020/20.2.2021/19.9.2021 a 11.12.2022 od 18:00), Tipsport Arena, Praha dál neprodávat a VRÁTIT zákazníkům vstupné."
Pořadatel tedy vrací peníze, ale týká se to jen vstupenek zakoupených přes TICKET PORTAL. Nevím, jak mám v dané věci dále postupovat. Žádám o vrácení peněz za tři vstupenky v celkové výši : 1180,- Kč. Bohužel představení zrušili letos a tudíž jsme se nemohli přihlásit do konkurzu který proběhnul loni v listopadu, protože představení zrušili až letos kvůli válečnému konfiktu. Děkuji za vaši odpověď Dana Vosátková
vrácení peněz
|
Tweet |
Za „běžných“ okolností by měl spotřebitel právo na vrácení peněz, neboť si u společnosti objednal službu, která mu nebyla poskytnuta – ze strany poskytovatele by se jinak jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť k zadržování částky nemá právní nárok.
Společnost 30. 6. 2021 na svých stránkách (https://vstupenky.ticket-art.cz/) oznámila, že na sebe vyhlásila tzv. mimořádné moratorium, upravené v § 127a insolvenčního zákona. V případě vyhlášení mimořádného moratoria je společnost částečně chráněná proti svým věřitelům, ale dále může provozovat svoji podnikatelskou činnost.
Nicméně dne 23.9. 2021 se situace změnila a usnesením Městského soudu v Praze byl vyhlášen konkurs. Po vyhlášení konkursu měli spotřebitelé stanovenou lhůtu na přihlášení svých pohledávek k insolvenčnímu soudu. V tomto případě lhůta pro podání přihlášek do insolvenčního řízení uběhla 23. 11. 2021 (z veřejně dostupných zdrojů: https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=C8279A750B543FADE05333F21FAC264F) a k pozdním podáním se nepřihlíží.
Insolvenční rejstřík je veřejně přístupný pro každého. Dlužníka jakožto právnickou osoby pak lze dohledat podle názvu firmy, popřípadě jejich identifikačního čísla (IČO). Soud, správce ani sám dlužník nemá povinnost informovat své věřitele. V insolvenci se veškerá rozhodnutí a výzvy zveřejňují pouze elektronicky.
Jestliže spotřebitel neuplatnil svou pohledávku včas, možnost získání peněz zpět je minimální.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.