Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#58211Skryté vady, neuznaná reklamace dvakrát za sebou, oprava auta 100tis Kč, auto se stalo nepojízdné, auto v hodnotě 350tis

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 19 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
09.06.2022, před 3 lety

Michal Fortelka

Znění stížnosti

Zakoupení vozu VW SHARAN v aaa Plzen
sjednane pojisteni carlife od spolecnosti aaa 22.12.2021. Auto po cca 2000km se stalo nepojizdnym padlo turbo a vyhrev ad blue. řešeno reklamaci v aaa. Zamítnuto. Čekací doba cca 8dní na vyjádření, Oprava vozu 40tis Kč.
Oprava motoru po rozpadu výfukového ventilu na 4 válci a následně zničení pístu a hlavy valcu. Oprava 60tis Kč. Zase zamítnuto. Čekací doba vyjádření cca 14 dní
Auto jsem zakoupil s nájezdem 173 683km po 1000km se rozvitila kontrolka motoru se závadou výhřevnosti ad blue nádrže.
První závady ve 175949km turbo+nádrž ad blue, dále zjištěno zničený vstrikovac, hlava válců s pístem.


Podmínky carlife pojisteni musíte ohlásit pojistnou událost do 5 pracovních dni od vzniku závady. Jak to člověk má stihnout když má právo na reklamaci na skryté vady do 6 měsíců a aaa auto se vyjádří k reklamaci po 8 az 14 dnech? Přijde mi to vše sjednane aby člověk byl propadající všemi směry.

Pro vyřešení jsem udělal vše k čemu mě aaa auto vyzvalo tzn. Kompletní nacenení dílů, casu stráveného mechanikem na opravách včetně faktur s DPH. To se stalo, auto se muselo rozebrat a zjistit příčiny závad.
Ted stojím v pozici že dlužím 100tis za opravu vozu, auto mě dostalo do nejhorších finančních tísní. Samozrejme auto nemuze stat v servisu rozebrané vecnost a zabirat plac mechanikovi pro opravy jinych aut. Od 15.2 jsem se stal OSVČ. nespoluprace strany aaa jen zhoršuje můj finanční stav ve kterém se teď stávám velkým dlužníkem servisu a nevím jak s tím naložit.
Vždy jsem s aaa jednal se vší slušností a snažil se pochopit jejich prodej auta že do aut oni nevidí, ale proč dávají podepsat dodatek ke smlouvě o mechanickému stavu vozu že je vlastně potřeba vyměnit úplně vše i to co není podle ujetých km třeba servisovat. A to vám dají podepsat když jste auto ještě ani neviděl se slovy to je jen pro nás...při tom do aut nevidí. To mi prostě hlava nebere.
Nerad bych to řešil přes právníka ale zamítnuté reklamace a jejich vyjádření mi nedává navybranou ale i tak bych to chtěl řešit nějakým kompromisem a navzájem si vyhovět pro budoucí nákup vozu. Jsem člověk co nerad pálí mosty a nerad se s někým o něčem dohaduje.


Produkt

Vw sharan 7n, 8AY 4970, CFFB, WVWZZZ7NZEV016564


Požadované řešení

Byl bych rád kdyby aaa auto udělali kompromis který navrhuji jako zákazník po koupi vozu se skrytými vady po zamitnutych reklamacich. A to je proplacení částí oprav 20+30tis z každé faktury. Půl na půl. Tím bych odešel jako spokojený zákazník s ponecháním si moznosti carlife pojištěním po ubehlych 6mesícich pro případ nouze naskytnutí se dalších nečekaných velkých oprav či dalších skrytých vad které už aaa auto řešit nebudou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.6.2022 12:41, před 3 lety

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.9.2022 21:03, před 2 lety

Vážený pane Fortelko,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Vaše věc byla prověřena a následně uzavřena s původním stanoviskem.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.11.2022 14:52, před 2 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.3.2023 00:44, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.