Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
V květnu 2021 jsem si zakoupil přes Váš e-shop navigaci do auta zn. Navitel. První reklamace (29.7.2021) byla na vadnou baterii, která byla vyměněna. Druhá reklamace (20.8.2021) byla na nefunkčnost klávesnice a navigace se nepřiměřeně zahřívala. Dle vyjádření servisu byla provedena reinstalace a bylo mi sděleno, že nefunkčnost klávesnice byla způsobena nevhodným uživatelským nastavením. Budiž. Třetí reklamace (9.5.2022) byla znovu na nefunkční klávesnici a nešla ani audio navigace. Vyjádření servisu bylo šokující. Problém způsobilo neprovádění aktualizací a znovu obligátním nesmyslným nastavením klávesnice. Nevím, jaký vliv na funkčnost klávesnice má aktualizace. Jelikož jsem nemohl s tímto vyjádřením souhlasit, dostavil jsem se osobně na prodejnu v Ostravě (Avion). Technika jsem požádal o předvedení nastavení klávesnice, aby nebylo nesmyslné a šlo na ní psát adresy. Bohužel zjistil to co já, že v nastavení klávesnice není nic jiného, než počet znaků, otočení shora dolů a psaní zprava do leva. Toť vše. Tak jaké nesmyslné nastavení jsem provedl? Technik zkonstatoval, že pravda je na mojí straně a odeslal reklamaci na ombudsmana.
K mému překvapení mi přišlo od Vás sdělení, že reklamace byla zamítnuta a znovu vyjádření servisu o nesmyslném nastavení klávesnice. Tak nevím, zda jsem si koupil vadný výrobek, nebo šifrovací přístroj Enigmu, který umí obsluhovat pouze výrobce. Nesouhlasím s tímto vyjádření a požaduji odstoupení od smlouvy pro ztrátu důvěry v tento výrobek a hlavně spol. Navitel
Navigace Navitel E 707 Magnetic výr.č. e 707m20191201868
Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, případně výměna za jinou navigací, třeba i s doplatkem, ale jinou značku než Navitel
|
Tweet |
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.