Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před rokem jsem byl bohužel přesvědčen paní z Centropolu že si mám u nich sjednat dodávky plynu a nakonec i elektřiny. Od začátku jsem chtěl abych měl ceny fixované pro plyn. Což mi i potvrdili v zaslaném emailu, že pro daný ceník co teď mám je doba trvání smlouvy na 24 měsíců a ceny jsou fixní.
Jaké překvapení když ted po roce došlo několikanásobné zdražení s tím, že mám měsíc na odstoupení od smlouvy pokud s cenami nesouhlasím. Po půl dni jsem se dovolal na tu jejich infolinku a tam mi bylo sděleno že jim mám poslat kopii emailu kde mi bylo řečeno že je cena fixní. Což jsem udělal a odpověď byla ta že daný ceník nemá fixní ceny, ale jen dobu trvání smlouvy. Co s tím? Bylo mi tvrzeno něco jiného. Jediné co mi zbylo je hledat jiného dodavatele, ale vzhledem k cenám mi vznikne škoda. Zalohy mi zvedli z 2500,-Kč na 6500,-Kč.
Do toho mi udělali špatné vyúčtování a reklamaci mi vrátili jako neoprávněnou, na infolince podruhé pak pán uznal chybu a podal tu reklamaci znovu, tak doufám, že se to vyřeší, ale toto bych zde neřešil. Jen poukazuji na to, že s nimi člověk stráví hromadu času aby se domohl toho co si sjednal.
POHODA ONLINE PLYN 24
Chci dodržení slibu a mít smlouvené ceny na 24 měsíců.
|
Tweet |
Pokud dodavatel spotřebitele informoval o tom, že mu nabízí produkt s fixovanou cenou (popř. garantovanou cenou či jinak obdobně označenou cenou), nemůže následně přistoupit k tomu, že fixovanou cenu u tohoto produktu jednostranně změní, byť by si to vyhradil v obchodních podmínkách (v případě Centropolu jde o čl. 7 odst. 1 jeho Všeobecných podmínek poskytování služeb, viz https://www.centropol.cz/o-nas/ke-stazeni/podminky-a-prohlaseni/).
Takové ujednání (tj. ujednání o možnosti jednostranné změny) obchodních podmínek je za daných okolností dle našeho názoru překvapivé. Překvapivé ujednání obchodních je ze zákona vůči spotřebiteli neúčinné - tedy jako by ani nebylo.
Je nerozhodné, zda informaci o fixaci ceny podal dodavatel prostřednictvím svého zaměstnance spotřebiteli přímo ve smlouvě, anebo jen při jednání o uzavření smlouvy. V obou případech má totiž sdělení tytéž účinky - průměrný spotřebitel nepochybně chápe fixaci ceny jako záruku neměnnosti ceny po určité období a vůbec nepředpokládá, že by v obchodních podmínkách mohla být "skryta" výhrada, která dodavateli umožňuje jednostrannou změnu.
Spotřebitel má nyní dvě varianty dalšího postupu. Buď (i.) odstoupit od smlouvy z důvodu jednostranného zvýšení ceny (což mu umožňuje zákon, viz § 11a odst. 5 a 6 energetického zákona) a najít si urychleně náhradního dodavatele, anebo (ii.) namítat dodavateli neúčinnost jednostranné změny (s argumentací uvedenou výše) a požadovat zachování současné smlouvy v nezměněné podobě. V případě, že mu nebude vyhověno a smlouva (cena) bude i přes námitky změněna, může spotřebitel spor směřovat před Energetický regulační úřad (www.eru.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.