Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#58262Neoprávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 8 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.06.2022, před 3 lety

Martin Sychra

Znění stížnosti

Na Alze jsem koupil mamce mobilní telefon Realme 8. Bylo pořízeno i s drobným příslušenstvím ( obal, ochranné sklíčko ). Platbu za objednávku jsem tehdy uskutečnil online přes aplikaci Alza dne 13.5.2022. Obratem jsem obdržel na mail doklad o provedené platbě, a že vše proběhlo v pořádku. Okolo poledne téhož dne tj. 13.5. 2022 bylo zboží připraveno k vyzvednutí. Obdržel jsem SMS, PIN, a email, o tom že objednávka je připravena k vyzvednutí. Jelikož jsem tehdy neměl zrovna moc času, poslal jsem tam známého se všemi potřebnými údaji. Avšak se stala nemilá věc, že při přebírání zásilky na pobočce Alza - Brno střed, Skořepka 336/15, 60200 Brno střed, musela být objednávka znovu uhrazena z důvodu, prozatímního neuhrazení. Od 13.5. 2022 až do dnešního dne tj. 12.6.2022 psaní e-mailů a volání na infolinku, skrz řešení refundace, a stále nic. Pouze lhaní o provedené refundaci, a pokyny k obrácení se na banku. Avšak banka ale žádnou takovou platbu doteď neeviduje, a platba nebyla zaznamenána, ani jako čekající, či platba k autorizaci. Takže refundace po 30 dnech stále neúspěšná.


Produkt

Zakoupený telefon, obal na telefon, ochranné sklíčko


Požadované řešení

Požadoval bych férové vrácení přesné částky od obchodníka. Tak jak to bylo psané od začátku řešení v e-mailech. Bylo mi řečeno že Alza pošle přesnou částku zpět, na číslo účtu ze kterého tbylo zboží placené. Domluveno bylo, že refundace platby proběhne na účet kterým bylo zboží placené na pobočce. Avšak během 30 dnů,zatím nic,...žádná odezva,a přes stále upomínání, platba stále neproběhla.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.6.2022 14:23, před 3 lety

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.6.2022 11:52, před 3 lety

Dobrý den, děkuji Vám za Vaše vyjádření.
Z naší strany se nejedná o zadržování finančních prostředků, jelikož jsme zákazníkovi platbu refundovali na platební kartu, již ke dni 13.5. 2022. Navrácení platby, bylo z naší strany rovněž podloženo potvrzením, které jsme panu Sychrovi zaslali v e-mailu.
Nyní tedy doporučujeme kontaktovat bankovní společnost s přiloženým potvrzením, jelikož platbu nyní již neevidujeme. Platby se při refundaci připisují na platební kartu, ze které probhěla úhrada maximálně do 5 pracovních dnů od odeslání. Připsání poté probíhá zpět k datu, kdy byla realizovaná platba.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2022 18:26, před 2 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.9.2022 10:46, před 2 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.