Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
17.1. jsem na e-mail společnosti zaslala popis vady výrobku, nové klávesnice, kterou jsem dostala k narozeninám, a proto jsem ji nemohla rozbalit ve lhůtě 14 dní od zakoupení. Žádala jsem zdvořile o výměnu na pobočce v Libuši.
O 17 dní poté dostávám e-mail bez podpisu, kde mi Reklamační tým CZC.CZ sděluje, že jsem měla povinnost si zboží od kurýra zkontrolovat, že jsem vadu nahlásila pozdě, a proto mi nemůže být klávesnice vyměněna, avšak ANI PŘIJATA DO REKLAMAČNÍHO ŘÍZENÍ. V této věci jsem se již obrátila na společnost DTest a ČOI pro klamání spotřebitele ve věci jeho práv.
KB HP K5510 BEZDRÁTOVÁ BÍLÁ
Mám zájem o výměnu zboží, protože čekat na vyřízení reklamace 30 dní je vzhledem k účelu zboží problematické. Jsem samozřejmě ochotna akceptovat opravu, ale preferuji výměnu. Po velkém prodlení v odpovědi na moji žádost je pro mne odpověď reklamačního týmu zcela nepochopitelná a interpretovala jsem ji jako záměrné klamání.
|
Tweet |
Občanský zákoník obecně stanovuje povinnost kupujícího vadu ohlásit bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit. V případě spotřebitelů však platí zvláštní úprava a kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.
Směrnice o některých aspektech prodeje spotřebního zboží dává státům možnost stanovit, že spotřebitel je povinen oznámit prodávajícímu uplatnění svých práv na zjednání nápravy při rozporu se smlouvou do dvou měsíců po zjištění tohoto rozporu. Jelikož však český zákonodárce k tomuto omezení nepřistoupil, máme za to, že lze práva z rozporu se smlouvou uplatňovat v průběhu výše zmíněné 24měsíční lhůty. V některých případech lze uplatnit korektiv dobrých mravů. Platí přitom, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Opak by musel prokázat prodávající.
Jestliže má věc vady, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.
Podle § 19 zákona o ochraně spotřebitele má prodávající povinnost přijmout zboží do reklamace, ledaže je v záručním listě určena jiná osoba, a rozhodnout o ní ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
Dobrý den paní Zothová,
v nejbližší možné době Vás bude kontaktovat pan Brettl a reklamaci s Vámi dořeší.
Děkuji za pochopení a omlouvám se za komplikace
Lukáš Boček
Vedoucí reklamací
Děkuji za fundovanou odpověď dTestu. Pan Brettl z CZC.cz mne telefonicky kontaktoval, zítra podávám na pobočce v Libuši zboží k reklamaci dle domluvy s ním a doufám v brzké a kladné vyřízení.
Spotřebitelka nám ke stížnosti sdělila:
Dobrý den,
moje reklamace klávesnice byla úspěšně vyřešena výměnou.
Takto hladký postup jsem už po původní zkušenosti s jednáním pracovníků obchodu ani nečekala, je to jejich velká slabina, takto nepružný přístup k reklamacím, asi si to stále mohou dovolit vzhledem k svému postavení, jinak už by se to muselo celé úplně změnit.
Ještě jednou děkuji za perfektní pomoc.
S pozdravem
Nora Zothová