Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Po 14ti dnech užívání jsem zaregistroval únik chladící kapaliny. V auto rizovaném servise nezjistili zjevnou příčinu tlakovou zkouškou. Byla navržena výměna těsnění pod hlavami válců celková oprava za 35tis. Kč.
V zamítnuté reklamaci prý byl kupující upozorněn na blížící se konec životnosti vzhledem ke stáři vozidla a jeho opotřebení. (Dodnes nemám předávací protokol) Stáří vozidla 2017 ani najété kilometry 150tis. km nenasvědčují tomu, žeby závada byla příčinou konce životnosti dané součásti. Těsnění pod hlavou je počítáno na životnost celého motoru. Považuji to za zkrytou závadu, kterou jsem při koupi automobilu nemohl zjistit, která tam už zjevně byla přítomna.
Nabídli mi kompenzaci ve výši 15tis. Kč. z podmínkou dohody o narovnání reklamace, ale cena opravy tuto částku o mnoho převišje.
Opel Zafira rok výroby 2017.
Finanční kompenzaci v plné výši opravy. nebo minimálně 25tis. Kč
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Jestliže nebyl vyhotoven předávací protokol a kupující jej nepodepsal, prodávající nejspíše nebude schopen prokázat, že spotřebitele o vadách poučil.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Nabízených 15 000 Kč však dle popisu nejsou pro spotřebitele přiměřené, neboť za opravu zaplatí mnohem více.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Šimandle,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení:
Komentář: Se společností jsme se nakonec domluvil na finanční kompenzaci i přes nepřijetí reklamace - zkryté závady. Jsem spokojený.