Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Na trati 220 z Prahy, hl. n., do Olbramovic 13.6.22 v 15:15 hod. jsem průvodčímu ukázala jízdenku koupenou na slevu IN25. Aplikaci mám zakoupenou od ledna na 3 roky, žel tu maličkou účtenku v peněžence již nemám (TOTO se ukáže jako ZÁSADNÍ...), aktuálně mám od 19. května žádost o vystavení nové IN karty s osobním vyzvednutím v Olbramovicích 20. června. Ovšem před 2 týdny mi průvodčí na stejné trati, čili kolegyně dnešního pana průvodčího, sdělila, že QR kód na vytištěné Předběžné IN kartě nefunguje, a že nemám zakoupenou aplikaci! Neměla jsem jak prokázat, že nejsem podvodnice. I jsem se ve stanici Olbramovice zeptala jedné z milých dam v pokladně, co že mám dělat, a poradily mi vytisknout si číslo té nové - ještě nevyrobené - INkarty a také si vše aktivovat v aplikaci Můj vlak. Obojí jsem udělala a při následné kontrole za pár dní pan průvodčí napsal číslo In karty a zobrazila se mu cestující P.B., 1973, atd. Vše OK.
Ne tak dnes: požadován byl QR kód. Namítla jsem, že jej nemám, neboť jeho kolegyně mi sdělila, že nelze načíst a nevidí aktivní aplikaci IN25. Poprosila jsem ho tedy, aby do systému zadal mé číslo INkarty - měla jsem prostý screen shot. TO mu přišlo podezřelé a obvinil mne z podvodu, že - cituji: "toto si mohu vytvořit za 5 minut". Požádal mne, abych mu našla onen QR kód na předběžné IN kartě a doklad o zaplacení aplikace. Chtěl, abych si našla e-mail s přílohou obsahující onen QR kód. To jsem neudělala, jelikož e-mailovou schránku neotvírám na nezajištěné síti. Nabídla jsem mu OP s tím, že snad pak spolu s číslem INkarty dokáže cestující identifikovat. Požadoval totiž také doklad s fotografií. OP odmítl, chtěl doplatek do 100 % cestovného, anebo navrhl, že mne vyloučí z přepravy. Nevěřila jsem svým uším! Řekla jsem mu, že doklad z ledna nemám, v životě jsem nejela načerno a zcela JISTĚ jsem nepadělala doklad s číslem INkarty. Chtěl doplatek, nebo mě měl vyloučit z přepravy ve stanici Benešov. Snazší by bylo zaplatit 27,- Kč, ale to bych přeci uznala, že jedu bez dokladu. Ten jsem dle svého mínění doložila nikoli QR kódem, ale fotografií webové stránky se svým číslem. Pan průvodčí neprojevil snahu najít můj profil. Souhlasila jsem tedy s vystoupením v Benešově. V té chvíli vlak teprve vjížděl na nádraží v Čerčanech a průvodčí mi opakoval, že budu muset vystoupit. Chtěl, abych už opustila kupé a šla ke dvěřím. Zůstala jsem sedět až do Benešova. Jízdenku mi popsal, zneplatnil. Poprvé v životě vyloučena z přepravy! Ve 48 letech! Na cestě z práce! Smát se, nebo brečet? Obojí je na místě.
Průvodčí se choval arogantně, nic podobného jsem za 10 let dojíždění z venkova do metropole nezažila.
Nicméně jako osobní výhru vidím, že jsem se nesnížila k žádné vulgární reakci (a že mne jich na benešovském nádraží napadlo hned několik!).
Cestovala jsem za 60 minut dalším rychlíkem, kde průvodční naprosto v klidu načetl můj profil přes číslo INkarty, viděl platnou aplikaci. Vše OK!
Vlak 90723
Urychlete, prosím, výrobu plastové INkarty. Sjednoťte aplikaci s nosičem. Proškolte pana průvodčího na chování k unaveným pracujícím, zvláště ženám.
Voucher na 500,- Kč by byl dostatečnou omluvou.
|
Tweet |
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.