Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
ráda bych se na vás obrátila s prosbou o radu, jak postupovat při vrácení vstupného za zrušené představení Gregorian, termín konání 12.2.2022.
Vstupenky jsem zakoupila přes společnost smsticket, s.r.o., pořadatelskou agenturou je FP PRO, s.r.o..
Po zjištění informace o zrušeném představení na stránkách FP PRO i po komunikaci se smsticket, s.r.o. jsem postupovala dle pokynů - poslala žádost do stanoveného data na smsticket, s.r.o., následně dvákrát urgenci, protože nepřišla žádná reakce. Veškerou komunikaci mám k dispozici. Pořadatel uvádí, že vrácení vstupného mám řešit se společností, kde jsem vstupenky zakoupila. Tyto informace jsou na webu stále dostupné.
Přistoupila jsem i na vrácení 80% zaplacené částky, abych dostala peníze dřív. Zbývajících 20% prý pokrývá vynaložené prostředky na organizaci.
Na smsticket, s.r.o. jsme i několikrát volala s odpovědí, že stále žádosti vyřizují, ale čekala jsem do termínu 31.5.2022.
Po posledním telefonátu jsem dostala email, že dle pokynů pořadetele, smsticket, s.r.o. administrovala všechny žádosti. Vstupné ale vrátit nyní nemůže, že pouze jedná jménem a na účet pořadatele. Pořadatel je vrácením penež nepověřil a nepřevedl prostředky potřebné k vrácení vstupného. Dále v tomto emailu uvedli, že za vrácení vstupného odpovídá výhradně pořadatel, že s nimi mám spojit, tedy FP PRO, s.r.o.
Čekala bych, že mezi sebou mají nějaké ujednání, které řeší tyto situace. Že si smsticket,s.r.o. nebude chtít kazit svoje jméno a k situaci se postaví.
Jak mám tedy nyní prosím postupovat, která z výše uvedených společností by měla vracet peníze? A jaké mám prosím možnosti, případně na koho se obrátit.
Předem moc děkuji za reakci.
Tereza Oberreiterová
zrušené představení Gregorian, termín konání 12.2.2022
vrácení vstupného za zrušené představení
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pořadatele akce je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
jako zprostředkovatel prodeje vstupenek na Gregorian tour, jsme dle pokynů pořadatele administrovali veškeré žádosti o kompenzace. Ke dni 31.5. 2022 měla být 1. část žádostí o kompenzaci dořešena. Nicméně společnost smsticket s.r.o. vstupné vrátit nemůže, neboť jedná pouze jménem a na účet pořadatele. Pořadatel nám nepřevedl finanční prostředky potřebné k vracení vstupného.
Za vrácení vstupného odpovídá výhradně pořadatel. Veškeré nároky na vrácení vstupného za zrušené koncerty uplatňujte vůči pořadateli FP PRO, s.r.o., IČ 05390435, se sídlem Kurzova 2222/16, Stodůlky, 155 00 Praha 5. Email: fppro@fppro.cz.
Celou situací je poškozena sama společnost smsticket s.r.o. a její dobré jméno na trhu, když je spojována s pořadatelem, který neplní své závazky.
Pokud pořadatel své závazky nesplní, mohou se věřitelé obrátit na insolvenční soud a podat návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči pořadateli.
S pozdravem
Dobrý den,
Děkuji za zprávu.
Jak mám prosím tedy nyní pokračovat, případně jaké všechny dokumenty dodat.
Předem děkuji za radu a vaši pomoc.
Tereza Oberreiterová
Děkujeme stranám za součinnost.
S ohledem na vyjádření zprostředkovatelské společnosti doporučujeme spotřebiteli kontaktovat přímo pořadatele - ideálně doporučeným dopisem. V úvahu také připadá předžalobní výzva (více podrobností v původním vyjádření a na odkaze www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva).
Dále lze spor také řešit pomocí mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (více opět v původním vyjádření).
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitelku, aby mohla informovat o dalším postupu a vývoji stížnosti.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.