Společnost


KAČÍREK - TOPENÍ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#58319Nefunkční topení

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

23 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.06.2022, před 3 lety

Marcela Bártková

Znění stížnosti

Dobrý den, před dvěma lety jsem byla nucena řešit nové topení na dřevo, rozhodla jsem se pro český kotel firmy ATMOS. Firma ATMOS ale nemá své lidi pro montáž, ale na svých stránkách doporučuje své smluvní partnery. Vybrala jsem si tedy firmu pana Kačírka, který přijel, podíval se na můj dům, udělal mi cenovou nabídku s kterou jsem souhlasila a věřila, že bude vše v pořádku a že své práci rozumí, zvlášť, když ho doporučuje výrobce kotle. Po namontování a rekonstrukci kotelny, kde předešlý systém bylo tepelné čerpadlo, mi byl kotel s příslušenstvím předán s tím, že je vše funkční. Bohužel bylo září, takže jsem nezjistila dříve než koncem října, že topení mi můj dům nevytopí. Urgovala jsem tedy pana Kačírka o nápravu, ten přijel a sdělil mi, že mám špatně nastavenou elektronickou regulaci, tak mi ji nastavil "správně", přesto, že to při montáži nastavoval jeho pracovník. Ovšem v domě byla stále větší zima. Na další urgenci mi pan Kačírek sdělil, že bych si měla dokoupit hořák na pelety a topit peletami, protože do kotle takto musím přikládat každé 2 hodiny. Tuto informaci mi ale dříve neposkytl. Kdybych věděla, že musím přikládat každé dvě hodiny, nikdy bych si to nevzala, chodím do práce a syn do školy, takže vím, že to by bylo nereálné. Chtěla jsem topení na dřevo, protože je pro mně cenově nejdostupnější, možnost topit peletami jsem brala jako možnost, když nebudu mít dříví. Na mé urgence pan Kačírek argumentoval jen tím, že neumím topit a že mám mrtvé dřevo. Mrzla jsem se synem v našem domě celou loňskou zimu, a s tím souvisí i ohřev teplé vody, kterou jsme z důvodu nefunkčnosti kotle taky neměli, ačkoliv jsme stopili dřevo na dvě zimy a museli ohřívat vodu na sporáku a dotápět el.topidly alespoň v ložnici. Objednala jsem si tedy nezávislý soudně-znalecký posudek, kde je řečeno, že systém je chybně zapojen a také mi sdělili, že je povinností firmy, která kotel montuje, než předá dílo, udělat 24 hodinovou tepelnou zkoušku, což se nestalo. Když jsem panu Kačírkovi posudek poslala, sdělil mi, že to pro něj není partner a že takového znalce neuznává. Chtěla jsem tedy odstoupit od smlouvy a vrátit peníze, ať si vše odmontuje a odveze. Bohužel taky nic. Vzhledem k tomu, že se blížila další zima a v domě jak v mrazáku, a to nemluvím o plísních a vlhkosti, která v domě byla, byla jsem nucena oslovit jinou firmu, aby mi systém předělala, aby jsme na další novou kotelnu bohužel nemám. Předělání nefunkční kotelny na funkční mně stálo dalších 67.000,- Kč.I na tu od pana Kačírka jsem si vzala půjčku.
Byla bych Vám velmi vděčná, kdyby jste mi pomohli celou záležitost vyřešit.


Produkt

Kotel na dřevo s možností přikoupení zařízení na topení peletami zn.Atmos výkon 18 kW


Požadované řešení

Buď odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, což bych byla raději a nebo finanční kompenzaci


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.6.2022 15:46, před 3 lety

Jestliže služba neodpovídá sjednané kvalitě, je možné ji reklamovat. Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud spotřebitelka již znalecký posudek má a podnikatel jej nerespektuje, je možné pokusit se spor vyřešit mimosoudně přes Českou obchodní inspekci (viz níže).

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.7.2022 12:33, před 3 lety

Paní Marcela Bártková s naší společností v červnu 2020 začala jednat dodávce a instalaci kotle Atmos DC 18 S s úpravou automatického podavače pelet. Již při této návštěvě jsme ji upozorňovali na skutečnost, že v případě topení pouze dřevem (což preferovala) bude kotel v zimních měsících na své hranici, resp. bude nutné do něj pravidelně přikládat po 2 až 3 hodinách. V případě instalace automatického podavače na pelety, na což je kotel uzpůsoben, kotel vyhřeje dům bez obav. V září 2020 jsme uzavřeli smlouvu o dílo na dodávku a montáž technologie vytápění kotlem na tuhá paliva zn. Atmos DC 18 S, ovšem bez tohoto podače s tím, že paní Bártková má zajištěn přísun dostatečného množství dřeva a není třeba utrácet za pelety, kdy následně došlo k dodání, montáži, odzkoušení, seznámení obsluhy a řádného předání celého díla. V lednu 2021 paní Bártková sdělila, že kotel špatně topí, proto jsme na místo vyslali technika, který zjistil nesprávné nastavení regulace, tuto správně nastavil a zákazníka opětovně obeznámil s obsluhou kotle a se skutečností, že v případě, že bude topit pouze dřevem, tak bude muset přikládat každé 2 až 3 hodiny, aby dosáhl požadovaného topného komfortu. V únoru téhož roku nám paní Bártková opět sdělila, že je jí v době zima a že musí co 2 hodiny přikládat, požadovala výměnu nainstalovaného kotle za kotel s vyšším výkonem s tím, že doplatí rozdíl z ceny kotle s vyšší kapacitou. Obratem jsme jí odpověděli, že jsme ji opakovaně upozorňovali, že jí preferovaný a následně vybraný kotel Atmos DC 18 S je na hraně svého maximálního výkonu a že se do něj musí přikládat palivo (dřevo) co 2 až 3 hodiny nebo k němu nainstalovat automatický podavač na pelety. Závěrem jsme akceptovali její požadavek výměny kotle Atmos DC 18 S za kotel s vyšším výkonem Atmos DC 25 S s tím, že i do tohoto kotle bude třeba pravidelně přikládat co 3 až 5 hodin nebo k němu nainstalovat automatický podavač na pelety. Paní Bártková nám na tuto informaci e-mailem sdělila svůj údiv nad skutečností, že je třeba do kotle, aby produkoval teplo, přikládat dřevo (palivo) a závěrem sdělila, že na doplacení rozdílu ceny za kotel s vyšším výkonem má již zcela jiný názor. Na její e-mail jsme obratem, odpověděli, že vůbec nevyužívá celkového výkonu kotle, používá nevhodné palivové dříví (neproschlé) a že je do kotle třeba přidávat palivo (dřevo) každé 2 až 3 hodiny, aby se dosáhlo optimálního výkonu kotle. Navrhli jsme, že provedeme opětovně topnou zkoušku, což si vyžádá cca 5 hodin času nebo nainstalujeme hořák na pelety a automatický podavač tak, jak jsme původně navrhovali, kdy kotel bude topit dle potřeby i v době její nepřítomnosti a bez nutnosti pravidelného přikládání. Paní Bártková reagovala, že nepotřebuje učit topit, kdy opět navrhla výměnu kotle za kotel s vyšším výkonem. Po konzultaci s výrobcem kotle jsme proto paní Bártkové navrhli následující způsoby řešení:
1) výměnu kotle Atmos DC 18 S s úpravou za kotel s vyšším výkonem Atmos DC 25 S s úpravou,
2) výměnu kotle Atmos DC 18 S s úpravou za kotel s vyšším výkonem Atmos DC 25 SP, kdy bude třeba upravit i kouřovod,
3) zdarma zapůjčení zařízení - hořáku na pelety s automatickým podavačem.
Dne 15. 2. 2021 paní Bártková e-mailem žádala, na svou vlastní zodpovědnost, výměnu kotle Atmos DC 18 S s úpravou za kotel s Atmos DC 32 S, přičemž na toto jsme jí odpověděli, že dle našeho názoru, i dle názoru výrobce, je tento typ kotle pro její objekt nevhodný. Zákaznice následně vznesla dotaz, jak dlouho vydrží akumulace tepla, pokud nebudete topit a požádala o zaslání nabídky výměny kotle Atmos 25 S, včetně hořáku, zásobníku 500 l a dopravníku pelet. Požadovanou cenovou nabídku jsme jí obratem zaslali a odpověděli na její dotaz, že plně nabitá akumulační nádrž na 90 °C o objemu 800 l vydrží cca 3-5 hod. plnohodnotného topení. Paní Bártková tuto cenovou nabídku neakceptovala s tím, že naopak čekala finanční kompenzaci za vícenáklady za elektřinu a ohřev vody. Dne 2. 3. 2021 nám zaslala odstoupení od smlouvy o dílo, na což jsme jí sdělili že tento návrh neakceptujeme.
Z výše uvedeného je evidentní, že jsme na uplatněné reklamace paní Bártkové vždy obratem reagovali a tyto řešili, přičemž jsme navrhovali vhodné způsoby, které paní Bártková střídavě akceptovala a následně odmítala akceptovat. Nelze tedy souhlasit s jejím tvrzením, že jsme neuznali za vhodné danou věc řešit. K odstoupení od smlouvy, nad rámec výše uvedeného, dále sdělujeme, že odstoupit od smlouvy by šlo do doby provedení díla. Nicméně námi provedené dílo bylo řádně dokončeno a předáno již 9. 9. 2020. Odstoupení od smlouvy o dílo v našem případě tedy není možné, jelikož paní Bártková, jako objednatel, nemůže nám, jako zhotoviteli, vydat dílo, resp. vrátit věc v tom stavu, v jakém ji od nás obdržela, jelikož jde o případ, kdy věci (komponenty) dodané zhotovitelem jsou zpracovány a jsou součástí díla (kotelny). Námi dodané dílo je dle našeho odborného názoru zcela v pořádku a při správném používání nevykazuje žádné vady.
K tzv. soudně-znaleckému posudku Ing. Radima Ledeckého, ve kterém je uvedeno, že zařízení kotelny je v tomto stavu nefunkční a dům nevytopí, tak k tomu uvádíme, že závěry předloženého znaleckého posudku neuznáváme, jelikož tento nemá náležitosti znaleckého posudku ve smyslu zákona č. 254/2019 Sb., o znalcích, znaleckých kancelářích a znaleckých ústavech, a jeho prováděcích vyhlášek. Pan znalec nezkoumal a nehodnotil rozhodné skutečnosti, vyjadřoval se k otázkám a předjímal skutečnosti, které nebyl schopen ani oprávněn posuzovat, a to na základě nepodložených domněnek a spekulací a na základě těchto skutečností pak činil konkrétní závěry o vadách díla a odpovědnosti za ně. Tento posudek byl navíc znalcem vypracován na základě požadavků a informací obdržených výhradně od paní Bártkové a za úplatu.
Závěrem sdělujeme, že na uplatněné reklamace paní Bártkové nedostatečného výkonu námi nainstalovaného kotle nebo chybně namontovaného systému topení (kotelny), tedy vady, která spočívá v nekonfortní (subjektivně) vnímané tepelné pohodě v její nemovitosti jsme vždy obratem reagovali s tím, že reklamaci - uplatněnou vadu jsme vždy zamítli, jelikož jsme v námi dodaném typu kotle ani v systému neshledali žádné vady. Nekomfortní tepelná pohoda je způsobena čistě na uživatelské úrovni, jelikož do každého tepelného zdroje tepla je třeba dodávat palivo, tedy i do kotle na tuhá paliva je třeba pravidelně přikládat dříví či uhlí. Do kotle, který si paní Bártková zvolila je dle doporučení výrobce, které je součástí návodu pro užívání výrobku se kterým byla zákaznice několikrát obeznámena, třeba přikládat každé 2 až 3 hodiny, aby dosahoval svého optimálního výkonu. Jestli paní Bártková není schopna do kotle pravidelně přikládat, tak je možné ke kotli nainstalovat automatický podavač na pelety se speciálním hořákem, který bude přikládat v době její nepřítomnosti za ni. Proto jsme opakovaně, a to již od samého počátku, pro řešení výše popsaného problému navrhovali instalaci automatického podavače s hořákem na pelety, což nám paní Bártková z námi nepochopitelných důvodů vždy odmítala. Nakonec to vypadalo, že se dohodneme na výměně kotle za kotel s vyšším výkonem, což ovšem několikrát akceptovala a následně vždy odmítala.
Celá záležitost nás velice mrzí a jsme stále připraveni celou věc vyřešit k úplné spokojenosti zákazníka. Nicméně bez součinnosti zákazníka, a to přikládáním do kotle, nebo instalací hořáku na pelety s automatickým podavačem, nebo výměně kotle za kotel s vyšším výkonem, to zřejmě není možné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.7.2022 21:56, před 3 lety


Marcela Bártková

Topná 24 hodinová zkouška nikdy nebyla při předání díla provedena, byla provedena pouze funkčnost zařízení, to znamená, že kotel byl zapojen do zásuvky a roztopení v trvání maximálně půl hodiny. Ze zákona je 24 hodin, což jsem netušila, ale oni by to vědět měli. To samé je s posudkem soudního znalce, který na to má oprávnění posoudit funkčnost či nefunkčnost topení, ale pan Kačírek ho neuznává, zřejmě je asi nad zákon, to mi normální nepřipadá. Že jsem odmítla kotel s vyšším výkonem bylo jen proto, že cenu, kterou mi pan Kačírek nabídl byla vyšší než on sám nabízel na svých internetových stránkách, což mi seriózní nepřijde, takže jsem montáž odmítla. Co se týče přikládání každé 2-3 hodiny mi pan Kačírek předem neřekl. Ale ani při takovém přikládánì jsme dům nevytopili, protože syn studuje a byl celou zimu kvůli Covidu doma na distanční výuce, takže mohl pravidelně přikládat. Nebylo možné vytopit ani akumulační nádobu, ani dům ani vodu. Tvrzení, že peletami dům vytopím je nesmysl, protože systém byl chybně namontován, což prokázal zmíněný soudní znalec a přizvaná jiná nezávislá topenářská firma. Kde je tedy nějaké právo zákazníka, když dodavatel soudně-znalecký posudek nepřipouští.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2022 11:54, před 3 lety

Ke skutkovým tvrzením, které uvádí spotřebitelka a zhotovitel, se bohužel nemůžeme kvalifikovaně vyjádřit, protože nemáme jak ověřit jejich pravost - ať už z jedné, či z druhé strany. Vyjádříme se ale k právním tvrzením a dalším skutečnostem.

K odstoupení od smlouvy:
Odstoupit od smlouvy o dílo je možné samozřejmě i po jeho dokončení - např. z důvodu podstatného porušení smlouvy (§ 2002 občanského zákoníku), z důvodu pozdně vyřízené reklamace (§ 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele) nebo z důvodu vady výrobku (§ 2106, resp. § 2169 občanského zákoníku). Odstoupit lze dokonce i od pouze části díla, což je vhodné zejména v situacích, kdy část díla funguje a spotřebitel ji může využít, zatímco část díla nefunguje (§ 2004 občanského zákoníku).

Po odstoupení od smlouvy si strany vrací to, čím původně plnily. Jelikož spotřebitel vrací zhotoviteli nepeněžité plnění (kotel a příslušenství), plní se tento dluh v místě bydliště spotřebitele (§ 1955 občanského zákoníku). To znamená, že dojde-li k oprávněnému odstoupení od smlouvy (tj. odstoupení od smlouvy, které je podložené nějakým zákonným či smluvním důvodem), pak je zhotovitel povinen vrátit spotřebiteli peníze a v místě bydliště spotřebitele si danou věc na své náklady odinstalovat a odvést.

Odstoupení od smlouvy je jednostranné právní jednání, k jeho účinnosti se nevyžaduje se jeho akceptace druhou stranou. Je však nezbytné, aby odstoupení od smlouvy bylo oprávněné - tedy aby bylo opřené o nějaký zákonný nebo smluvní důvod. Není-li tomu tak, smlouva trvá dál i se všemi právy a povinnostmi stran.

Ke znaleckému posudku:
Znalecký posudek je zpravidla zpracovávaný vždy za úplatu a zpravidla i na základě objednávky jedné ze stran. To nijak nevylučuje, že znalci musí při výkonu své činnosti dodržovat určité standardy (§ 1 zákona o znalcích). Podle § 39 odst. 1 písm. b) zákona o znalcích je zpracování posudku tak, jak ho popsal zhotovitel, přestupkem a zhotovitel má možnost podat oznámení k dozorovému orgánu (Ministerstvo spravedlnosti). Znalecký posudek není pro strany při řešení sporu nijak závazný, je však častým a pádným argumentem před soudem v případě civilního sporu. V případě vady na věci je možné znalečné požadovat po druhé straně jako účelně vynaložený náklady (§ 1924 občanského zákoníku).

K pokračování sporu:
Spor mezi stranami bohužel evidentně nemůže dospět do smírného konce, alespoň ne prostřednictvím této služby. Proto jsme stížnosti nuceni uzavřít.

Další pokračování je patrně nejvhodnější přímo před civilním soudem, který spor může závazně rozhodnout. Pro účely zastoupení před soudem mohou strany využít služeb advokátů (www.dtest.cz/advokati).

Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.