Společnost


Nezbeda Pavel

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#5832Neuznaná reklamace polykarbonátových desek skleníku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 13 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
04.02.2015, před 10 lety

Jaroslav Brabenec

Znění stížnosti

Laciná Zahrada.cz

1x skleník VeGA 7000 LUX - 10 175 Kč
kod zboží 1982
nákup 19.4.2013 , doprava bez problémů , po rozbalení a soupisu dílů některé chyběly a nebylo možno skleník sestavit . Podal jsem tedy písemnou reklamaci dodávky a do 14 dnů byly chybějící díly dodány . Montáž skleníku červen 2013, problémy s nepřesnými rozměry polykarbonátových výplní - desek. Desky jsem i navíc z vnitřní strany označil nálepkami , jelikož mají UV filtr pouze z jedné strany a ta musí být vně skleníku.
25.1.2015 jsem si všiml, že se na skleníku drží poprašek sněhu i když svítilo slunce .Po detailní prohlídce jsem zjistil, ze horní desky jsou narušeny komůrky a jsou rozpraskané a při lehkém přitlačení dokonce praskají .Ostatní desky jsou křehké a začínají praskat .Dodavateli skleníku jsem napsal e-mail s přesným popisem problému a s mojí žádostí o výměnu všech polykarbonátových desek s tím, že ty původní desky demontuji a zdarma jim je zašlu a že očekávám stejným postup při výměně . Bylo mi odpovězeno, že mám nafotit poškození a fotky zaslat . Udělal jsem s půjčeným foťákem kvalitní detailní fotky a odeslal jsem je . Později mi bylo telefonicky sděleno, že mají jiné rozměry a že mi dají vědět . Potom mi přišel e-mail , že moje reklamace nebyla uznána z důvodu, že jsem polykarbonátové desky namontoval obráceně ale že si prý za výhodnou cenu můžu u nich koupit nové .


Produkt

1x skleník VeGA 7000 LUX -10 175 Kč kod zboží :1982


Požadované řešení

Překvapilo mě, že nechtěli zaslat ani kousek polykarbonátu z jednotlivých desek aby zjistili způsob poškození, nebo případně vady na materiálu desek a za několik dní mi sdělili pouze podle zaslaných fotografií a to od stolu , že byly špatně namontovány .Již v e-mailu jsem jim ale psal, že desky byly označeny již po rozbalení na vnitřní straně právě proto, aby nedošlo k záměně. Označené jsou dodnes . Je překvapivé , že i desky na západní straně , kam slunce skoro nesvítí, jsou křehké Dnes již nevěřím, že by nové desky od jejich jiné - kvalitní.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.2.2015 10:34, před 10 lety

V tomto případě by bylo pravděpodobně nejvhodnější, kdyby zboží bylo posuzováno fyzicky, nikoli pouze na základě fotografií. Spotřebitel je oprávněn vytknout vady zboží, které se na věci vyskytnou v záruční době, která činí 24 měsíců od převzetí zboží. Prodávajícímu poté vznikají povinnosti z vadného plnění. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení věci a mechanické poškození.

Pokud však nadále bude mezi stranami spor o tom, zda se jedná o vadu nebo nikoli, doporučujeme spotřebiteli, aby si vyžádal od společnosti písemné odůvodnění zamítnuté reklamace a s ním se obrátil na soudního znalce, který zboží odborně posoudí. Pokud by vada vznikla vznikla v důsledku nesprávné montáže, prodávající by za ni odpovídal v případě, kdyby nesplnil informační povinnost vyplývající mu z ustanovení § 9 zákona o ochraně spotřebitele (Prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků nebo charakteru poskytovaných služeb, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby, jakož i o riziku souvisejícím s poskytovanou službou. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu a aby byly srozumitelné.) Seznam znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.7.2015 16:55, před 9 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení. 

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.