Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, prosím o vyřešení následující situace. Požadavek odeslaný na společnost Smartwings byl přijat, po opakovaných urgencích mi bylo odpovězeno, že na kompenzaci sice nárok mám v plné výši, ale navrhují místo 400 EUR pouze 250 EUR a to ve formě bugetu na letenky. Obratem jsem společnoti odpověděla, ž tato kompenzace pro mě není přijatelná vzhledem k tomu, že létám pouze s CK a navíc částka se liší od té, ktreá je dle mezinárodních úmluv vypočtena ( 400 EUR). I přes další opakované urgence společnost již nereaguje. Prosím o pomoc přiřešení této reklamace a níže přikládám znění provního reklamačního protokolu. Velmi děkuji za pomoc. Jana Konečná tel. 774 200 409
Jméno: Jana Konečná
Telefon: 774 200 409
E-mail: janikonecna@email.cz
Adresa: Polsko 410, Žamberk 564 01
Letiště odletu: Praha Ruzyně /PRG/
Letiště příletu: Hurghada International Airport /HRG/
Datum letu: 17.03.2022
Číslo letu: QS 1240
Rezervační kód letenky: 02002245
Předmět zprávy: Zpoždění a zrušení letu
Zpráva: Při odletu byl let zrušen pro poruchu letadla, přetlak v kabině. Při vzletu byl start přerušen, noc strávena na letišti a k odletu jsme byli vyzváni až druhý den ráno po šeté hodině. Zpoždění letu cca o sedm hodin.
Zpožděný let QS1248, dne 17.3.2022
Kompenzace v plné výši nároku 400 eur.
|
Tweet |
Nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Cestující, jehož let byl významně zpožděn, obdrží dle čl. 7 nařízení náhradu ve výši 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1500 kilometrů (zpoždění o dvě hodiny nebo více), 400 EUR u všech letů v EU delších než 1500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů, 600 EUR u všech ostatních letů.
Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf
Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví(dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.
Společnost Travel Service, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.