Počet nahlášených stížností: | 216 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Objednala jsem si batoh na českém portálu. Po zaplacení mi přišlo mailem potvrzení objednávky s tím, že dodání zboží může trvat i 40 dní. Jedná se totiž o zboží bůhví odkud. Pak mi přišel mail, že bude probíhat celní řízení. To už mě dorazilo. Napsala jsem, že odstupuji od smlouvy a chci zaslat peníze zpět na můj účet. Je to v zákonné lhůtě 14 dnů, kdy mohu odstoupit od smlouvy i když mi zboží ještě nedorazilo. Od nich mi pak přišla odpověď, že reklamovat zboží musím na adrese kdesi v Arabských emirátech. To už bylo opravdu moc, proto se obracím na vás.
Turistický batoh 35 l - 6 barev- barva černá
Vrácení uhrazené platby
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Ačkoliv společnost Top Rise s.r.o. provozující e-shop bonky.cz tvrdí opak, tak tato společnost je ve vztahu k českému spotřebiteli prodávajícím. Není vůči němu v postavení zprostředkovatele. To je podstatné mimo jiné právě pro to, kam má spotřebitel zboží vrátit. V tomto případě je naprosto postačující, pokud spotřebitel všechny svoje úkony činí vůči českému provozovateli portálu. Jemu lze adresovat odstoupení od smlouvy, jemu lze vrátit zboží a on je zodpovědný za vyplacení peněz.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.