Počet nahlášených stížností: | 449 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na začátku roku 2022 byl oznámeno úplné zrušení koncertu Gregorian 2020. S firmou jsem zprvu komunikovala přes e-mail a postupovala jsem dle přiložených instrukcí. Protože jsem požadovala alespoň částečné vrácení peněz za zrušený koncert v Ostravě, vyplnila jsem přiloženou Dohodu o vrácení 80% celkové ceny vstupenek. Celou situaci měla řešit za společnost FP PRO s.r.o. společnost smsticket.cz. Přestože jsem potřebné dokumenty včetně vstupenek a dokladu o zaplacení zaslala, nikdo nereaguje ani po urgencích.
1. vstupenka - 9926212123 (sektor B4, řada 8, místo 19); 2. vstupenka - 0421695836 (sektor B4, řada 8, místo 20); nákup vstupenek proveden 5.12.2019 OC Karolína
vrácení peněz alespoň v hodnotě 80%, tj. 1584,-; původní cena za vstupenky činila 1980,-
|
Tweet |
Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku a na vrácení 80 % z ceny vstupného, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.