Počet nahlášených stížností: | 69 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 10.6.2022 jsem cca po týdenním rozmýšlení zakoupila voucher na letní dovolenou 6 - 13.8.2022 v hotelu Bellevue, Slunečné pobřeží v Bulharsku pro 2 osoby a 1 dítě 3 roky. Jelikož jsem si dovolenou filtrovala s podmínkou letecké dopravy z Prahy, tím pádem mě bohužel nenapadlo, že filtrovaný "zájezd" nebude mít součástí dopravu. V popisu nabídky ani nebylo uvedeno, že doprava není součástí nebo je doprava vlastní. V pondělí 13.6.2022 jsem zjistila z recenzí, že doprava není zahrnuta a kupující si ji musí zajistit sám. Volala jsem ihned na infolinku Slevomatu, kde jsem chtěla stornovat zakoupený zájezd. Bylo mi však sděleno, že stornovat ani refundovat nelze a mohu pouze změnit termín. Další den jsem poslala e-mail s oznámením o odstoupení od kupní smlouvy v 14 denní lhůtě a přiložila jsem znění zákona 159/1999 Sb. o některých podmínkách v oblasti cestovního ruchu..., kde je uvedeno, že zákazník může od smlouvy odstoupit před zahájením poskytování zájezdu, pokud zaplatí přiměřené a zdůvodnitelné odstupné (storno poplatek). Na to mi bylo odpovězeno odkazem na občanský zákoník § 1837 s případy, kdy nemůže spotřebitel odstoupit od smlouvy, a to odst. j) pokud se jedná o ubytování, pokud podnikatel poskytuje toto plnění v určitém čase.
Ubytování vč. all inclusive stravy a spojených služeb, bez dopravy na místo pobytu
Prosím o objasnění, zda mám právo na odstoupení od kupní smlouvy v tomto případě.
|
Tweet |
V obdobných vztazích bývá společnost Slevomat.cz, s.r.o. pouze zprostředkovatelem smluvního vztahu mezi spotřebitelem a jiným podnikatelem (v tomto případě pravděpodobně hotelem) - pravděpodobně tak nebude možné odstoupení od smlouvy jako je běžně umožňováno (např. § 1829 občanského zákoníku).
Spotřebitelka by dle popisu však mohla uplatnit reklamaci - jestliže zájezd spadal do kategorie, kde měla být zajištěna doprava, která součástí nebyla a spotřebitelka na tuto skutečnost nebyla upozorněna, neodpovídá služba objednávce.
Situaci doporučujeme řešit taktéž s hotelem, který je (nejspíše) druhou stranou této smlouvy a práva a povinnosti ze smlouvy na něj ze zprostředkovatelské společnosti přešly. Ten by mohl odstoupení (resp. storno) v rámci vstřícnosti přijmout. Co se však týká samotného odstoupení, domníváme se, že spotřebitelka na něj nárok nemá. Jedná se však o náš nezávazný právní názor založený na popisu spotřebitelky a jiné orgány (např. ČOI) mohou být jiného názoru.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Hezký den, paní Fišerová,
děkujeme za zprávu. Moc mě mrzí komplikace spojené s nákupem Vaší dovolené. Bohužel jste si zakoupila opravdu pouze ubytování v hotelu se stravou all inclusive. Vše je pak uvedeno u nabídky. Tento hotel se ani neobjeví při filtrování nabídek - doprava letecky. Naše společnost CK Zanzo Vám nyní nabízí zprostředkování a pomoc při nákupu letenek. Nárok na storno zde nevzniká dle storno podmínek uvedených u nákupu : Voucher na konkrétní termín nelze stornovat. Je možná pouze změna rezervace, a to nejpozději 14 dní předem. Při pozdější změně nebo nedostavení se na pobyt voucher bez náhrady propadá. Pevně věřím, že si přesto Vaši dovolenou moc užijete. Pokud bych Vám mohla ještě s něčím pomoci, neváhejte nás kontaktovat na podpora@slevomat.cz případně CK Zanzo na e-mailu info@zanzo.cz , tel. +420 222 703 625 . S přátelským pozdravem Kateřina Skalníková, Slevomat.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.