Počet nahlášených stížností: | 24 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U prodejce jsem již celkem 4x reklamoval stejnou vadu mobilního telefonu. Při vytočení čísla volaného se mobil přepne na úvodní obrazovku a samotné vytáčení začne samovolně až po 2 až 3 minutách. Navíc příchozí SMS přijde v totožné podobě až 4x za sebou. Při třetí reklamaci mi bylo sděleno, že se závada v servisu neprojevila, a tudíž reklamace nebyla uznána. Prodavačem mi bylo doporučeno závadu natočit. To jsem při 4x reklamaci také učinil a na prodejně odevzdal videozáznam projevení závady. I přesto byl závěr stejný. Poslední den reklamační lhůty přišla z prodejny SMS, že se závada neprojevila. Nejde mi již o zhruba 3 tis. Kč. Již mám i jiný telefon, neboť ten reklamovaný nejde používat. Jde mi princip vztahu obchodníka k zákazníkovi. 4x jsem měl cestu 50km tam a zpět, závadu natočil. Těžko bych toto absolvoval, kdybych si závadu vymýšlel. Od prodávajícího žádný náznak vstřícnosti.
mobilní telefon Samsung Galaxy mini
Domnívám se, že prodejce mi měl vrátit peníze již při třetí reklmaci. Přesto jsem souhlasil s odesláním telefonu do servisu. Při čtvrté reklamaci jsem dodal požadovaný videozáznam. Prodejce se stále odvolává na servis, ale já jsem výrobek kupoval u obchodníka nikoli v servisu. Požaduji vrácení kupní ceny.
|
Tweet |
Pokud se jedná stále o totožnou vadu, která již byla v rámci záruky odstraňována, měl by prodávající věnovat pozornost nabízeným důkazům a vyjádřit se k nim. Prodávajícímu vyplývá povinnost rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.
Spotřebitel má právo na odstoupení od kupní smlouvy, pokud uplatňuje reklamaci pro třetí stejnou vadu, která byla v rámci záruky již dvakrát opravována. Podmínkou je, že reklamace je uplatněna důvodně, tedy skutečnost, že vada je na výrobku přítomná. Pokud bude prodávající trvat na zamítnuté reklamaci, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Naše společnost nemá autorizaci výrobce na odborné posouzení vady a na provádění servisu výrobků. Musíme tedy využívat servisní organizace určené výrobcem. Podle informací, kterém mám z prodejny, byla z naší strany poskytnuta maximální podpora pro zákazníka, naším prodavačem bylo i doporučeno vadu zdokumentovat (jak zákazník sám uvádí) pro lepší doložení průběhu vady servisnímu technikovi. Nicméně vada se v servisu opakovaně neprojevila a nevznikl tak zákonný nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Na výrobku se neprojevila ani 3 x stejná vada, ani čtyři a více různých uznaných vad.
Pokud tedy spotřebitel nesouhlasí s posouzením reklamace, bylo by nutné její odůvodnění rozporovat znaleckým posudkem. Nám nepřísluší odborně posuzovat, zda je na zboží vada přítomná. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.