Počet nahlášených stížností: | 44 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Žádaly o zaplacení balíčku já poslal peníze a druhý den mě je strhly znovu. Urgovat jsem poslal jsem výpisy z účtu. Poprvé vrátíme peníze do 14 dnů poté do 30 dnů už je to 40 dnů a peníze nikde nevím jak řešit dal
Disneyho audio pohádky
|
Tweet |
Jestliže spotřebitel zaplatil za jedno zboží dvakrát, jde ze strany společnosti o tzv. bezdůvodné obohacení (§ 2991 občanského zákoníku). Společnost je povinna spotřebiteli peníze neprodleně vrátit. V případě déle trvajícího prodlení má spotřebitel možnost požadovat i úroky z prodlení.
Nevrátí-li společnost spotřebiteli peníze včas, může ji spotřebitel zaslat tzv. předžalobní výzvu (více zde: https://www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva). Nebude-li výzva úspěšná, může se spotřebitel obrátit i na orgány činné v trestním řízení, které mohou prověřit, zda se nejedná ze strany společnosti o opakující se a záměrné jednání.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.