Společnost


Philips Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#58358Zrušená objednávka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 10 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.06.2022, před 3 lety

Jakub Nerger

Znění stížnosti

Ač je to k nevíře, i společnost takové velikosti může svým jednáním překvapit. Dne 6.6. jsem odeslal platnou objednávku prostřednictvím stránek philips.cz na náhradní díl ke kávovaru. Objednávku jsem online zaplatil a do emailu mi následně přišla informace, že objednávka byla přijata, přičemž jejím nedílným obsahem bylo i samotné potvrzení objednávky. Následující den mi ale byla objednávka bez uvedení důvodu zrušena s tím, že mi bude vrácena platba. Tedy neváhal jsem a kontaktoval zákaznickou linku společnosti. Zde mi bylo řečeno, že u produktu je nějaká chyba a proto mi objednávku zrušili. Mohu však zkusit objednávku uskutečnit zase za několik dní a předem se raději ujistit, že je již problém vyřešen. Za několik dní, konkrétně 11.6. jsem se tedy na stránky philips.cz vrátil, a jelikož byl uvedený produkt stále skladem s dodáním do 2-3 dnů, neváhal jsem, objednal a zaplatil. Možná tomu neuvěříte, ale objednávka mi byla 14.6. opět zrušena, ačkoliv jsem i v tomto případě dostal do emailu předem její potvrzení. Na zákaznické podpoře jsem se dozvěděl, že jsem se měl přeci informovat, zda už problém vyřešili! Tedy kromě toho, že mám dojem, že společnost tím porušuje vlastní obchodní podmínky, platné k tomu datu, domnívám se, že se jedná o klamání spotřebitele tedy podvodné jednání, jelikož nabízejí něco, co vám po zaplacení a uzavření kupní smlouvy nedodají. Abych byl fér, byla mi nabídnuta sleva, kterou jsem ale nakonec nedostal, i přes to, že jsem s návrhem, pokud bude uplatnitelná (a zase mi někdo nezruší objednávku), souhlasil. Zároveň mi bylo nabídnuto, že mě budou po opravě zmiňované "chyby" informovat emailem, přičemž ale nikdo netuší, za jak dlouho to bude. Na to jsem opáčil, že si raději uvedený díl koupím jinde a ten předražený krám pošlu do světa. Ze vstřícnosti jsem ještě dostal odkaz na zřejmě partnerský eshop, kde byl uvedený díl ovšem o téměř 50% dražší. Co k tomu dodat. Spočítal jsem, že v domácnosti máme poměrně dosti výrobků této společnosti, ale toto je přinejmenším zajímavá zkušenost, které mi říká, že jsou na trhu i jiní výrobci.


Produkt

MLÉČNÝ SYSTÉM LATTEGO CP1199 + CP1198


Požadované řešení

Být manažerem zákaznického centra dané společnosti, prosadím, aby každý relevantně nespokojený zákazník, tím spíš, jedná-li se o reklamaci nebo náhradní díly, odcházel tak spokojený, jak chci, aby byl on spokojený s firmou, kterou reprezentuji. Tedy udělali jsme chybu, přiznejme si jí a važme si zákazníka, který si koupil náš produkt, za nemalé peníze a jde-li mu o reklamaci vyjděme mu na naše náklady vstříc, aby i dále kupoval naši značku. To samé u náhradních dílů, zákazníkovi se poškodil náš stroj a chce si koupit náhradní díl, aby ho mohl dál používat, za své peníze a nic po nás nechce. Ale my mu to neumožnili... někde jsme udělali chybu. Nicméně chceme, aby zákazník dál zůstal věrný naší značce a produkt dál používal, tak mu ten díl dejme, na naše náklady, a udělejme vše pro to, aby žádný další nespokojený zákazník nebyl. Ovšem já manažerem zákaznického centra nejsem a proto nikomu nebudu ani radit, jak se má chovat k vlastním zákazníkům.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.6.2022 18:09, před 3 lety

Jestliže spotřebitel reaguje na nabídku prodejce a objedná si zboží, přičemž prodejce navíc i spotřebitelovu objednávku následně potvrdí, je tímto způsobem uzavřena distančně kupní smlouva.

Tu lze zrušit jen na základě smluvních nebo zákonných důvodů. Z obsahu stížnosti nevyplývá, že byl naplněn nějaký zákonný důvod, který by prodejce ke zrušení objednávky opravňoval. Kontraktační proces opravdu nefunguje tak, že prodávající může bez pádného důvodu uzavřenou smlouvu zrušit, např. s poukazem na to, že "u produktu je problém". Je-li u produktu problém, je to v případě řádně uzavřené smlouvy problém na straně prodávajícího, který musí svůj závazek - dodat dané zboží spotřebiteli - splnit, a to třeba i nějakým alternativním způsobem (např. obstarání daného zboží od konkurence). Kdyby na tom tedy spotřebitel trval, bylo by dle našeho názoru možné požadovat po společnosti řádné splnění jejích závazků, které vůči spotřebiteli má z platně uzavřené kupní smlouvy.

Nabízí-li společnost zboží, o němž ví, že ho nemůže dodat, mohlo by se jednat o vábivou reklamu, která je ze zákona zakázaná. Na takové jednání lze podat podnět České obchodní inspekci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.10.2022 15:48, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.