Společnost


PLATFORM ENERGY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:61
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#58369Odstoupení od Smlouvy-

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 15 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
16.06.2022, před 3 lety

Zbyszek Kolodziej

Znění stížnosti

V roce 2019 jsem uzavřel zprostředkovatelskou smlouvu , jejím předmětem je zprostředkování uzavření smlovy o sdružených dodávkach elektřiny/plynu. Dne 9.6.2022 byla žádost o odstoupení od smlouvy odeslana Českou poštou doporučeně na adresu sídla firmy po několika dnech se vrátila z důvodu na na uvedené adrese neznámy . Dále dne 16.6.2022 jsem se pokusil Firmu kontaktovat e-mailem v příloze byly fotografie výpovědi a obalky


Požadované řešení

Chci aby se společnost Platform enegy s.r.o. se mnou spojila, abychom vzřešili ukončení smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.6.2022 10:03, před 3 lety

Společnost PLATFORM ENERGY s.r.o. je zprostředkovatelem, který za spotřebitele uzavírá smlouvu s dodavatelem (na základě jejich aukce).

Dle novely energetického zákona, účinné od 1.1.2022 může spotřebitel vypovědět smlouvu o zprostředkování bez výpovědní doby a bez jakýchkoliv sankcí ze strany zprostředkovatele (§ 11n odst. 1), navíc zprostředkovatelská smlouva automaticky zaniká po uplynutí 12 měsíců od jejího uzavření. Dle vyjádření Energetického regulačního úřadu ze dne 9.1.2022 se výše uvedená ustanovení mohou uplatnit i zpětně, tedy i na smlouvy, které byly uzavřeny před účinností novely.

V obdobných případech je vhodné, aby spotřebitel zaslal společnosti doporučený dopis (jak dle popisu učinil). U podání zaslaných poštovními doručovateli existuje fikce doručení - i pokud by společnost odmítla zásilku převzít, výpověď smlouvy by po uplynutí třídenní lhůty (§ 573 občanského zákoníku) byla považována za podanou a měla by tedy začít běžet výpovědní doba (v tomto případě by mohlo dojít i k okamžitému zrušení). Společnost má zároveň povinnost dopisy zaslané na adresu sídla vybírat.

V případě, že by společnost i po zrušení vzájemného závazku plnila (nebo plnění požadovala), může se spotřebitel bránit dodejkou, kterou prokáže, že společnosti doporučený dopis zaslal. Spotřebitel se navíc nad rámec svých povinností pokusil společnost kontaktovat i jiným způsobem.

Pro úplnost dodáváme adresu sídla společnosti: Jaurisova 515/4, 14000 Praha.

Dozorovým orgánem na úseku energetických zprostředkovatelů je prozatím Česká obchodní inspekce. K 1.7.2022 by tato agenda měla přejít pod Energetický regulační úřad. V případě sporu se zprostředkovatelem se tedy lze obrátit i na ADR České obchodní inspekce. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Další informace je možné získat taktéž na naší telefonické poradně na čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2022 14:32, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009 nebo na Energetický regulační úřad, který vykonává dozor nad činností obchodníků v oblasti zprostředkování smluv o dodávce energií.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.