Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V listopadu jsem na internetových stránkách objednala zboží, část přišla hned druhý den-cena byla zaplacena za celou objednávku-dobírkou (zbytek objednaného zboží vůbec nedorazil). V zákonné lhůtě 14 dnů jsem odstoupila od smlouvy a zboží vrátila. Požadovala jsem vrácení peněz na účet. Ani po měsíci mi peníze vráceny nebyly, na což jsem upozornila. Vzhledem k tomu, že ani po dalším měsíci peníze nemám, zaslala jsem firmě Předžalobní výzvu s tím, že požaduji vrácení peněz do 10-ti dnů. Lhůta uběhla a peníze na účtu nejsou!
Objednala jsem: hodinky SPY CAM-8GB s Mini DV DVR špionážní kamerou a fotoaparátem (1 849 Kč), adaptér do zásuvky (29Kč), autonabíječku (49Kč), čínské létající lampiony přání - mix 10ks (200Kč)- ty vůbec nebyly dodány, ač zaplaceny!
Požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka bez zbytečného odkladu namítla, že část zboží nebyla dodána, musela by společnost prokázat opak. Zákon přiznává spotřebiteli odstoupit od kupní smlouvy, která byla uzavřena přes internet, ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Lhůta pro odstoupení se považuje dle § 1818 občanského zákoníku za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle podnikateli oznámení, že od smlouvy odstupuje.
Prodávající je poté povinen vrátit spotřebiteli v souladu s § 1832 občanského zákoníku všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání zboží nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Pokud tuto povinnost nesplní, ocitá se v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení vy výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.