Počet nahlášených stížností: | 712 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 23 |
Důvod Reklamace; Nefunkční tempomat. Vozidlo místo tempomatu troubilo. Dle servisu nutná výměna kabelového svazku airbagu. Cena za opravu v autorizovaném servisu 8.771 Kč.
Závada již byla na voze v době prodeje.
Vozidlo zakoupené dne 21.12.2021 u AAA auto, Auresholding a.s..
V provozovně Novosedlická 1828, Teplice, 41501.
Při koupi najeto km: 179 324, v době uplatnění reklamace najeto km: 181 797.
Datum první registrace: 14.08.2017
Před uplatnění reklamace jsem jako kupující provedl následující opravy / údržbu: Výměna olejů a rozvodů.
Slova rekl.odd… zajeďte do autorizovaného stř.vyčíslit opravu nechte opravit a my Vám to v rámci rekl.vrátíme zpět.
VW Passat, první reg. 14.8.2017, 2.0 TDI, SPZ: 6AJ7673
Požadujeme vrátit peníze v plné výši 8.771.-
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Reklamace se běžně vyřizuje přímo u prodejce, který má povinnost tuto reklamaci vyřídit. Je však možné se domluvit i tímto způsobem (oprava jinde a její proplacení), avšak spotřebitel poté musí peníze od společnosti "vymáhat", což pro něj může být složité.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Šindelářová,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Vada na vozidle v době prodeje nebyla, za uvedenou vadu tak společnost nenese odpovědnost.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.