Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Přidávám se k dlouhé řadě stěžovatelů na firmu Stander. Po telefonické domluvě jsem souhlasil se zasláním testovacího balíčku od firmy Stander-CBD olej s chmomovými tabletami. Odhlásil jsem se z dalšího zasílání zboží ve stanovené lhůtě. Bylo mi řečeno, že jsem odhlášen z registrace. Za 2 měsíce poslali další balíček, který jsem si nevyžádal, opětovně jsem zrušil zasílání a bylo mi sděleno ať zboží nevracím a beru to jako omluvu. Přišla však upomínka a vyhrožování sankcemi. Na jejich sms se nedá reagovat, jsou nedostupní, nemohu vyhledat email adresu, telefonní číslo, mohu je kontaktovat pouze přes zákaznický servis, proto nemám o jejich jednání žádný doklad. Nevím, jak se jich zbavit. Děkuji Ilja Kotal.
2 neobjednané dodávky CBD + Aple Cider, Kontakt přes zákaznický servis 10.2.2022, 17.3.2022, 12.5.2022. Poslední upomínka sms 16.6.2022
Ukončení nekalé činnosti firmy Stander.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna a zda nebyla později zrušena.
Pokud byla objednávka zrušena a první dodávka byla zdarma, pak by spotřebiteli nevznikla povinnost k úhradě žádného zboží. Od smlouvy uzavřené na dálku (tj. přes internet, telefon či jinak) je možné odstoupit bezplatně do 14 dnů od převzetí zboží (§ 1829 občanského zákoníku).
Pokud došlo ke zrušení objednávky a spotřebiteli někdy v budoucnu nějaké zboží došlo, jednalo by se patrně o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět (§ 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), ani za zboží nemusí platit.
Pokud spotřebitel nic neobjednal a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je. Jelikož jde o subjekt z EU (Polsko), může se spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.