Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na základě dědického řízení mi nebyl vrácen přeplatek za plyn, který by se vracel manželovi.
Distribuce plynu
Požaduji vrátit přeplatek záloh za plyn za minulý rok, tj. 2021.
|
Tweet |
Společnost je povinna vrátit spotřebiteli přeplatek. V uvedeném případě je však možné, že neví, komu přeplatek vrátit. Doporučujeme proto kontaktovat společnost s právním důvodem navrácení (existující přeplatek + důkaz o výsledku dědického řízení). Společnost poté musí přeplatek vrátit v přiměřené době.
Neučiní-li tak, zadržovala by peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu a jednalo by se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírným způsobem, může spotřebitel kontaktovat Energetický regulační úřad (kontakty zde: https://www.eru.cz/kontakty).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.