Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Řidič bez kontaktování o doručení zásilky předal na ppl parcelshop. Který se ke všemu nacházel na druhé straně města. Den doručení řidič poslal sms s časem 12-14 kdy by měla být zásilka doručena a pin pro předání. Od rána i 2 hodiny po časovém rozmezí byl adresát doma. Žádného kontaktování od řidiče nepřišlo. Druhy den přišla sms že zásilku je možno vyzvednout na ppl parcelshopu který se nachází na druhé straně Českých Budějovic. Půl hodiny autem, když mate zrovna štěstí. Při kontaktování řidiče proč tak učinil že ani nezvonil ani nevolal. Byla odpověď že je to blbost a tvrdil že volal i zvonil. Tím vše považoval za vyřešené a hovor ukončil. Pokud se řidič Zrovna nacházel v místě odkud se mu nechtělo přes cele Budějovice v čas kdy by jízda trvala klidně hodinu. Raději předal na nejbližší parcelshop a bylo vyrizeno. Navíc i komunikoval arogantně, ze on chybu rozhodne neudělal. Posuďte sami jaké řidiče u vás máte. Kontakt na řidiče: 728 257 224.
Zásilka číslo: 45187647237
Příště by měl být řidič ochoten zásilku z parcelshopu vyzvednout a znovu doručit. A nelhat ze volal když nevolal.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Co se týká náhrady škody, dle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Máme za to, že spotřebitel může po společnosti žádat i náklady spojené s dopravou do a z tzv. parcelshopu. Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 4,40 Kč. Upozorňujeme však, že dle § 1925 občanského zákoníku platí, že čeho lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění (tj. v reklamačním řízení), toho se nelze domáhat z jiného právního důvodu (tj. např. z titulu náhrady škody).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.