Společnost


Cestovní kancelář FISCHER, a.s.

Počet nahlášených stížností:130
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#58419Zakoupený online zajezd

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 13 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.06.2022, před 3 lety

Nazija Pospíšilová

Znění stížnosti

Zakoupila jsem online zájezd u CK Fischer nevím co se stalo,možná chyba systému, nebo překlep. Zájezd byl o měsíc pozděj,místo 29.6 29.7 a o 12000 kč dražší. Do půl hodiny jsem reagoval a chtěl stornovat a zakoupit zájezd ve svém termínu. Bohužel chtěli po mně 47 dnů do odletu stornopoplatek ve výši 30 procent s ceny zájezdu. Na d-testu bylo že do 45 dnů je stornopoplatek je u Fischera 1000 kč na osobu. Ješte jsem mel mit slevu ,jako pojištěnec ČPZP 5 procent, neuznali to. Kdo prosím vás v právu. Děkuji Pospíšilová


Produkt

Online zajezd


Požadované řešení

Požadují slevu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2022 13:18, před 3 lety

Dle ustanovení § 2535 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy před zahájením zájezdu bez zaplacení odstupného, jestliže v místě určení cesty nebo pobytu nebo jeho bezprostředním okolí nastaly nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, které mají významný dopad na poskytování zájezdu nebo na přepravu osob do místa určení cesty nebo pobytu. V takovém případě má spotřebitel právo na vrácení veškerých uhrazených plateb za zájezd.

Výše storno poplatků musí být vždy přiměřená a má zásadně odpovídat nákladům, které cestovní kancelář již v souvislosti se rušeným zájezdem vynaložila, přičemž není možná jejich návratnost. Výši storno poplatků upravují v případě společnosti Cestovní kancelář FISHER, a.s. obchodní podmínky. V těch je v čl. 5 uvedeno, že v případě odstoupení zákazníka od smlouvy o zájezdu je zákazník povinen uhradit stornopoplatek ve výši skutečných nákladů spojených se zrušením zájezdu, nejméně však 30 % z konečné ceny, došlo-li ke zrušení smlouvy od 59 do 30 dne před odletem/odjezdem.

Pokud se naúčtované odstupné liší od takto vypočítané částky, doporučujeme spotřebiteli po cestovní kanceláři požadovat vyúčtování jím uhrazených nákladů, neboť pouze tak může spotřebitel zkontrolovat, zda v jeho případě bylo odstupné vypočítáno správně, resp. přiměřeně. Tento požadavek je zcela jistě racionálně odůvodnitelný a cestovní kancelář ho nemá v zásadě důvod nesplnit.

Pokud společnost nedodá vyúčtování vzniklých nákladů, ze kterého při výpočtu odstupného vycházela, a ani nevrátí spotřebiteli odstupné v plné výši, může spotřebitel zaslat společnosti tzv. předžalobní výzvu dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2022 14:58, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.